پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:01:01 - چهارشنبه 22 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان:
بخش کشاورزی رفسنجان با بحران‌های زیادی مواجه است/ لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برای حل مشکلات
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: در بخش کشاورزی رفسنجان بحران‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد شهرستان آسیب‌پذیر است و باید مسئولان شهرستان برای پایداری اقتصاد راه‌حلی پیدا کنند.

به گزارش دانشجو آزاد:   رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در جمع پژوهشگران برتر رفسنجان در دانشگاه ولی عصر (عج) گفت: ۴۴۲ واحد فناور در استان کرمان وجود دارد که ۱۶۵ واحد آن در رفسنجان است و می‌توان گفت رفسنجان تعهد و مسئولیت خود را نسبت به شرکت‌های فناور ایفا کرده و در جایگاه بسیار خوبی است. 

حسین کاظمی افزود : استان کرمان در سطح کشور ۴ درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را داراست اما تنها یک درصد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم.

کاظمی افزود: اگر بخواهیم تا آخر سال‌های برنامه هفتم به متوسط کشوری دست پیدا کنیم، باید ۱۶ برابر رشد و فعالیت در زمینه فناوری داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اقتصاد رفسنجان وابسته به پسته و مس است، گفت: در بخش کشاورزی بحران‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد شهرستان آسیب‌پذیر است و باید مسئولان شهرستان برای پایداری اقتصاد راه‌حلی پیدا کنند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در پایان تاکید کرد : لازمه اقتصاد پایدار در رفسنجان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان های نوآور و توسعه زیرساخت‌های فناوری  است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi