پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:58:46 - یکشنبه 10 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باید بازنگری رشته ها در وزارت علوم و تحقیقات صورت گیرد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باید بازنگری اساسی رشته ها در وزارت علوم و تحقیقات ، دانشگاه های خصوصی ودانشگاه های آزاد صورت بگیرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از آرمان کرمان؛ علیرضا منظرتوکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنانچه به افراد تحصیل کرده نگاه بیاندازیم ، میبینیم آنچه که اکنون در دانشگاه های ما در حال اجرا است مطابق با نیازها ی کشور نمی باشد ؛گفت:بسیاری از کسانی که دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند در قسمت های اجرایی کشوری نمی توانند فعالیتی داشته باشند و مجبورند در رشته هایی غیر از رشته های درسی خود شاغل شوند و این نشان می دهد که آموزش های ما مطابق با نیازهای کشور نیست .

نماینده مردم بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور به سمت صنعتی شدن می رود اظهار کرد: چنانچه بخواهیم معضل بیکاری جوانان را از بین ببریم باید از دوره ی دبیرستان ومقطع دوم متوسطه جوانان را تشویق کنیم که به سمت آموزش های فنی و حرفه ای بروند و شرایط تحصیل در دانشگاه های فنی و حرفه ای را برای آنان فراهم کنیم .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، ۷۵ درصد دانش آموزان به سمت پژوهشهای فنی و حرفه ای گرایش دارند و فقط ۲۵ درصد انها در رشته های نظری تحصیل می کنند ، همین امر موجب شده است که این کشورها به لحاظ نیروی کار خود کفا بوده و معضل بیکاری نیز در آن ها کمتر دیده شود .

منظری توکلی تأکید کرد: باید بازنگری اساسی رشته ها در وزارت علوم و تحقیقات ، دانشگاه های خصوصی ودانشگاه های آزاد صورت بگیرد و این دانشگاه ها همه به سمت و سوی فنی و حرفه ای و نیاز جامعه سوق داده شوند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درکشورهای جهان سوم از جمله ایران به لحاظ منابع مادی و طبیعی و همچنین منابع انسانی کسری وجود ندارد و عمده مشکل کشورهای جهان سوم ، ضعف مدیریت است ؛ عنوان کرد: در این کشورها نمی توانند منابع موجود را مدیریت کنند و البته در دانشگاه ها نیز به این مقوله مهم توجه چندانی نشده و باید به بحث مدیریت توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بایدشرایط را برای باهوشترین افراد به گونه ای فراهم کنیم تا به سمت رشته های مدیریت بروند؛ تا بتوانند جامعه را از ابعاد مختلف مدیریت کنند .

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از رشته های مقبول جامعه که کمتر مورد استقبال دانش آموزان قرار می گیرد، رشته های علوم پایه مانند ریاضیات میباشد خاطر نشان کرد: متأسفانه ظرفیت های زیادی از این رشته در دانشگاه ها خالی است و باید در رابطه با هدایت تحصیلی دانش آموزان تجدید نظر کلی انجام شود تا مشکلات متعدد موجود برطرف شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi