پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:11:24 - یکشنبه 16 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان متلاشی شد / ۶ متهم شناسایی و دستگیر شدند
رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان خبر داد.

 به گزارش دانشجو آزاد: محسن نیک ورز در جلسه شورای قضایی استان کرمان گفت: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده  بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری استان و حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کرمان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص گردید یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان  با همکاری تعدادی کارچاق کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌نمودند.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت:در یک فقره جعل اعضای این باند توانسته بودند بیش از یکصد میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است افزود:اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌نمودند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

این مقام قضایی هشدار داد:از کلیه شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی نمودن هر معامله ای- اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله  اداره ثبت اسناد واملاک محل سکونتشان  استعلام نمایید.

رییس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت و اطلاعات این اداره کل تشکر کرد و گفت:در این رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مطرح رسیدگی است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi