پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:34:31 - سه شنبه 7 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازوی اجرایی استکبار از مراسم حج غافل شده است/ لزوم استفاده رئیس جمهور از ظرفیت سازمان ملل در محکومیت رژیم سعودی
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: آل سعود به جهت اینکه بازوی اجرایی غرب و به خصوص آمریکا در جهت سرکوب مسلمانان و ترور و خشونت های منطقه ای، جریانهای تکفیری و گروههای تروریستی شده است از موضوع حج غافل شده است.

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در واکنش به فاجعه منا گفت: ابتدا باید محضر خانواده هایی که بستگانشان را در این فاجعه دردناک از دست داده اند عرض تسلیت داشته باشیم، این حادثه عظیم و فاجعه انسانی براثر بی تدبیری دولت آل سعود اتفاق افتاده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مسلمانان در کنار خانه خدا که باید جای امنی برای زائرین خانه خدا باشد جان خود را از دست داده اند و آل سعود نتوانسته امنیت زائرین خانه خدا را برقرار کنند.

وی با اشاره به معاهدات بین المللی ایران و عربستان عنوان کرد: موضوعی در همه معاهدات و قراردادهای بین ایران و دولت آل سعود از سال ۱۳۰۸ تا به امروز تاکید شده بحث امنیت زائرین خانه خدا بوده است.

بهروز با تاکید بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج اظهار داشت: به نظر می رسد که آل سعود به جهت اینکه بازوی اجرایی غرب و به خصوص آمریکا در جهت سرکوب مسلمانان و ترور و خشونت های منطقه ای، جریانهای تکفیری و گروههای تروریستی شده است از موضوع حج غافل شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: بر دنیای اسلام و کشورهای اسلامی است که تدبیری بیاندیشند که بحث حج و اماکن مقدسی که در مکه و مدینه قرار دارند تحت نظر کنفرانس اسلامی و کشورهایی که زائر به خانه خدا اعزام می کنند اداره شود و یک مدیریت جمعی در دستور کار قرار گیرد و این مدیریت از دست آل سعود خارج شود .

وی بیان داشت: هر ساله شاهد این هستیم که زائرین خانه خدا در این مسیر دچار ناامنی می شوند پس کشورهای اسلامی بایستی از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنند و مناسک حج را به صورت جمعی اداره کنند.

ناصر بهروز با تاکید بر لزوم پاسخگویی دولت آل سعود به دنیای اسلام اذعان کرد: دولت آل سعود بایستی پاسخگوی مسلمانان به خصوص جمهوری اسلامی باشد که بیشترین آسیب را در این حادثه غمناک دیده اند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: از همه دولتمردان به خصوص دولت و هیات همراه که در نیویورک به سر می برند می خواهیم تا از ظرفیت بین المللی به خوبی استفاده کنند و بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در اداره حج را به نماینده های کشورهای مختلف در سازمان ملل نشان دهند و حق مردم حادثه دیده را بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آل سعود بازوی اجرایی توانمند استکبار است و با حمایت از جریانهای وهابی و تکفیری سعی در ایجاد انشقاق بین شیعه و سنی را دارد اما در حادثه اخیر در منا شیعه و سنی با هم آسیب دیدند و وحدت جهان اسلام در برابر تکفیری ها بیشتر شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi