پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:45:20 - یکشنبه 30 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای گسترش و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه؛
بازدید رئیس دانشگاه و هیآت همراه از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، اصفهان
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به همراه جمعی از مسئولین و مدیران دانشگاه روز پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ در راستای گسترش و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، اصفهان بازدید کردند.

به گزارش دانشجو آزاد:   دکتر اکبری‌فرد رئیس دانشگاه با حضور در شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، اصفهان با مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت‌ دیدار کرد.

وی ضمن گرامیداشت اعیاد ماه رجب و مبعث پیامبر(ص) ، از ارتباط دانشگاه با شرکت های دانش بنیان ابراز خرسندی کرد و در ادامه به معرفی دانشگاه شهید باهنر کرمان پرداخت و ضمن بیان توانایی ها و ظرفیت های موجود، ارتباط دانشگاه با صنعت را در جهت حل مشکلات و نیازهای جامعه ، امری مهم و ضروری دانست و افزود : دانشگاهها با پرورش نیروی انسانی متخصص و انتقال دانش خود به جامعه ، می توانند در عرصه صنعت نقش آفرین باشند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان به همراه هیأت همراه از قسمت ها و بخش های مختلف شرکت بهیار صنعت سپاهان اصفهان بازدید بعمل آورد و هدف از این بازدید را ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت برای رفع نیازهای جامعه دانست.

دکتر حجت اله رنجبر، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ، ضمن تشکر از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اصفهان، به انعقاد تفاهم نامه های زیاد بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و صنعت اشاره نمود و افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان در منطقه ای واقع شده است که از لحاظ معادن مختلف غنی بوده  و با وجود اساتید و دانشجویان برجسته در زمینه صنعت و معدن می تواند نقش موثری را در ارتقای سطح کیفی جامعه و صنعت ایفا نماید.

وی بیان نمود: دانشگاه تلاش نموده است تا با سوق دادن اساتید و دانشجویان به سوی صنعت بتواند در این زمینه گام موثری را بردارد  و نیز با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه در سه بخش کارآموزی، پایان نامه های دانشجویی و انجام پروژه های مختلف، در عرصه صنعت نقش آفرین باشند.

دکتر محمود بابائی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن تشکر از همکاری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اصفهان در خصوص پذیرش بازدید دانشجویان از این مجموعه، گفت : باید سعی نماییم  تا با ارتباط گرفتن با مجموعه های اقتصادی و فرهنگی مختلف در سطح کشور، دانشجویان را بیش از پیش با محیط های علمی و پژوهشی آشنا کنیم و انگیزه تحقیق و پیشرفت را در آنها گسترش دهیم تا بتوانیم جامعه ای رو به رشد داشته باشیم.

دکتر میرزایی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه ، ضمن تقدیر از زحمات مهندس نوید و مسئولین شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اصفهان، بر لزوم آسیب شناسی در خصوص عدم ارتباط بین دانشگاهها و صنعت در سالهای گذشته تاکید نمود و بیان داشت می توان با استفاده از ظرفیت قرارگاههایی همچون علم الهدی و شهید فخری زاده در دانشگاه شهید باهنر ، ارتباط خوبی را بین دانشگاه و صنعت برقرار نمود.

گفتنی است شرکت بهیار صنعت سپاهان ، از سال ۱۳۷۸ در زمینه ساخت دستگاه¬های پزشکی شروع به فعالیت نموده است و در طول این سال ها این شرکت با روند رو به رشد خود سعی در تولید محصولات با طراحی ایرانی با هدف بی نیازی کشور از واردات محصولات مختلف پزشکی داشته است . این شرکت در سال ۱۳۷۸ با تولید اولین برانکارد حرفه ای کشور شروع به فعالیت نمود .

تولیدات شرکت بهیار صنعت سپاهان در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی عمومی ، دستگاه‌های رادیوتراپی و درمان سرطان ، لوازم جانبی دستگاه های رادیوتراپی و درمان سرطان ، هتلینگ ، اتاق عمل ، دستگاه های تصویربرداری ، ابزار معاینه می باشد و از جمله این محصولات می توان به ماسک فیلتردار ، ماسک جراحی ، لیزر positioning ، فانتوم رادیوتراپی و درمان سرطان ، دستگاه تخت بستری الکتریکی اشاره کرد.

در حال حاضر، بیش از ۷۰۰ نفر در مجموعه ای واقع در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با به کارگیری دانش و تخصص خود، بیش از ۸۰ محصول را در سطح بالای تکنولوژی مانند دستگاه شتاب دهنده خطی پزشکی برای درمان سرطان، دستگاه سی تی اسکن، دستگاه رادیولوژی دیجیتال و اسکنرهای فرودگاهی تولید کرده اند.

لازم به ذکر است دکتر حجت اله رنجبر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر محمود بابایی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر وحید میرزایی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه، رئیس دانشگاه دکتر حسین اکبری فرد را در این بازدید همراهی نمودند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi