پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:43:38 - شنبه 22 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بازدهی فرهنگی طرح ها از طریق پیوست های فرهنگی بررسی می شود
مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بازدهی فرهنگی طرح ها از طریق پیوست های فرهنگی بررسی می شود.

دکتر صادق کریمی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان در مصاحبه با خبرنگار دانشجو آزاد گفت: رسالت بسیج اساتید همواره عملیاتی و اجرایی ساختن ملزومات بر زمین مانده علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه و منبعث شده از منویات مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

کریمی ادامه داد: . پیوست فرهنگی نیز از جمله منویات رهبری است که بسیج اساتید با جدیت تمام در حال پیگیری آن است. پیوست فرهنگی در حقیقت به دنبال آن است تا قبل از انجام هر طرح و خدمتی در عرصه های مختلف ذکر شده، ابعاد مختلف فرهنگی آن، در افق حال و آینده دیده شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: به عبارتی بازدهی فرهنگی طرح ها از طریق این پیوست های فرهنگی پیش از انجام طرح و به همراه تهیه پلان طرح مورد بررسی قرار گرفته و چالش های فرهنگی فرا روی این طرح، مدنظر برنامه ریزان قرار می گیرد. در این راستا سعی بر چاره جویی برای افزایش بازدهی فرهنگی طرح و یا در صورت عدم عملی شدن این مهم، جامعه به سمتی حرکت خواهد کرد تا از انجام طرح های بدون بازدهی و اثرگذاری فرهنگی جلوگیری نماید.

وی در ادامه چنین اظهار داشت که: از دریچه ای دیگر نیز می توان به بحث پیوست های فرهنگی نگاه کرد و آن اینکه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، لازم است روح فرهنگ اسلام ناب محمدی بر تمام ابعاد وجودی و کالبد انسانی و جامعه دمیده شود. حاکمیت روح اسلامی بر کالبد جامعه اسلامی، نیازمند نگاشت و اجرای پیوست های فرهنگی بر طرح های جاری و آتی کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با حوزه های مطالعاتی در بحث پیوست های فرهنگی عنوان کرد: بحث پیوست های فرهنگی در سه حوزه مطالعاتی قابل بررسی است: اول) تربیت پیوست نگار دوم) چگونگی پیوست نگاری فرهنگی به صورت علمی و  سوم) اجرای پیوست های فرهنگی و لازم الاجرا بودن آن است.

صادق کریمی افزود: بسیج اساتید کشور نیز در همین راستا با دو هدف کلان تربیت پیوست نگار و همچنین چگونگی پیوست نگاری فرهنگی به صورت علمی وارد این عرصه گردید تا با کمک اساتید و نهادهای دانشگاهی به این مبحث مهم جامعه عمل بپوشاند. ایجاد دغدغه برای اساتید دانشگاه در رشته های مختلف برای لزوم پرداختن به بحث پیوست فرهنگی، ترغیب ایشان به تفکر در خصوص سه حوزه مطالعاتی قابل بررسی ذکر شده پیوست فرهنگی و تربیت پیوست نگار فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله مهمترین اهداف جزئی سازمان بسیج اساتید در برگزاری کارگاههای پیوست نگاری فرهنگی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: به همین منظور روزهای ۱۹ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۳ ، دانشگاه شهید باهنر کرمان میزبان حدود ۱۸۰ نفر از اساتید منتخب دانشگاههای سراسر استان کرمان در دومین کارگاه پیوست نگاری فرهنگی کشور بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برگزاری کارگاه پیوست فرهنگی بیان داشت: دکتر محمدصادق بصیری (معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر) در افتتاحیه کارگاه در تالار وحدت دانشگاه ضمن خوشامدگویی به مدعوین، وجود این دست کارگاهها را در سطح کشور ضروری دانست و از اینکه دومین کارگاه پیوست نگاری کشور در این استان و در دانشگاه شهید باهنر برگزار می شود، ابراز خرسندی نمود.

کریمی گفت: در این کارگاه سه روزه دکتر صلاحی (ریاست سازمان بسیج اساتید کشور)، دکتر بنیانیان، دکتر عابدینی، دکتر سیدرضا حسینی، دکتر شعبانی، ارجمندی و همچنین دکتر عباسعلی رستمی نسب (ریاست سازمان بسیج اساتید استان کرمان) در حوزه پیوست نگاری فرهنگی سخنرانی نمودند. اساتید مدعو نیز در قالب چهار کارگروه ویژه به بحث، تبادل نظر و مناظره در خصوص پیوست نگاری فرهنگی با تأکید بر طرح های اجرایی در استان کرمان پرداختند.

وی عنوان کرد: . از ویژگی های بارز این کارگاه، آزادی بیان، واقع نگری و در کنار آن فضای بسیار دوستانه و آرامی بود که واقعاً ستودنی بود. به نظر می رسد دلیل حاکمیت این ویژگی های مثبت بر فضای کارگاه، در یک کلام وجود روحیات مشترک بسیجی یعنی دلسوزی، احساس مسئولیت در برابر جامعه و مشکلات آن و همچنین جو علمی حاکم بر این کارگاه بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان گفت: لازم است از مسئولین محترم سازمان بسیج اساتید کشور، مسئولین محترم سازمان بسیج اساتید استان کرمان و همچنین مسئولین محترم دانشگاه شهید باهنر کرمان که زمینه برگزاری این کارگاه پربار را فراهم نمودند، سپاسگزاری نمایم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi