پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:25:52 - یکشنبه 9 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بادیگارد با نگاه دانشجویان به جواب خود خواهد رسید/ ما برای فرد فیلم نمی‌سازیم +تصاویر
فیلم سینمایی «بادیگارد» در دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این برنامه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و در سالن جابربن حیان برگزار شد؛ پرویز پرستویی و علی عباسپور از جانبازان دفاع مقدس در این مراسم حاضر بودند.

پرویز پرستویی در ابتدای اظهارات خود، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان گفت: این فیلم حاصل رنج چند ماهه تیم ابراهیم حاتمی کیا بوده که با نگاه امثال شما دانشجویان به جواب خود خواهد رسید. توجه به این نکته که در جشنواره دیده شد و یا نشد مهم نیست چرا که جایزه دادن و یا ندادن تنها توشه راهی برای ناکجا آباد ما است.

پرستویی با بیان اینکه نباید درگیر احساسات شویم اظهار داشت: این مهم است زمانی که این فیلم را در جمعی که آینده کشور در دست آنهاست می‌بینیم لذت بخش است. شما راه را برای ما روشن می‌کنید که آیا ما این راهی که رفتیم درست بوده یا خیر؟

وی با بیان اینکه جوانان مملکت و نخبگان بهترین منتقد در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند، افزود: شما عزیزان فقط نگاه‌تان به تحقیقاتتان نیست و احوالات جامعه هم مد نظر شماست از طرف تیم و سازندگان فیلم بادیگارد دست تک تک شما را می‌بوسم همین که از این فیلم راضی بودید ممنونتان هستیم.

پرستویی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا انتقاداتی به این فیلم وارد شد گفت: من با منتقد جماعت رشد کرده‌ام که در این میان بسیاری از آن‌ها رهنمود‌هایشان کارگشای ما بود اما متاسفانه این کار هم مانند دیگر کار‌هایمان انتقاداتی داشته که دیگر خاصیت خود را از دست داده است. متاسفانه این روز‌ها نقد بادیگارد نقل مجلسشان است و تنها هدفشان از بین بردن و زدن این کار ارزشی است.

وی  تصریح کرد: من به این نتیجه رسیدم که فیلم را تنها باید برای مخاطبانش ساخت نه منتقد، پس بهتر است از نقد پیرامون این فیلم صحبت نشود یک روزی در این کشور یک نفر گفت «بگم» از آن روز به بعد همه می‌خواهند بگویند.

بازیگر سینما با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: مردم ایران قدر‌شناس هستند. دل بزرگی هم دارند و هیچ گونه هم راضی نمی‌شوند مقابل دشمن سرافکنده شویم و در دقیقه ۹۰ همه ما یک غیرت پنهانی داریم که با جوش آمدن آن نمی‌خواهیم که دشمن شاد شویم.

وی ادامه داد: بادیگارد برای کسانی ساخته شد که بتوانند نسبت به آن هم زاد پنداری کنند. ما برای فرد فیلم نمی‌سازیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، پرستویی با بیان اینکه ملت ایران سختی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌اند گفت: در کشور ما انقلابی رخ داد که پس از آن دگرگونی‌هایی ایجاد شد بعد از آن شاهد هشت سال جنگ تحمیلی و تبعاتش یعنی مفقودی، اسرا، آزادگان، شهدا و جانبازان بودیم و پس از آن تحریم‌ها و تورم مردم را در منگنه گذاشت. طبیعی است که همه این‌ها به خاطر انقلابی که کردیم ایجاد شده و امروز هم مسائل هسته‌ای، جدال‌ها و مذاکرات برای این است که نگذارند ما راحت زندگی کنیم.

بازیگر سینما با بیان اینکه نباید بادیگارد وارد جشنواره می‌شد گفت: این فیلم حرفش چیز دیگری بود و در واقع جایگاهش در عرصه سینما نبود قشنگ نیست اینکه تنها دغدغه ما سیمرغ گرفتن و یا نگرفتن باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من برای اولین بار در سال ۶۸ جایزه سیمرغ گرفتم و پس از آن از من سوال شد که چه حسی دارید با صراحت گفتم خدا کند که پس از آن بی‌کار نشوم چرا که آن زمان هم این گونه فضا‌ها وجود داشت.

در پایان این مراسم نیز از این بازیگر سینما توسط جانباز عباسپور تقدیر به عمل آمد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi