پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:22:25 - شنبه 3 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
این بار سوغات فابیوس برای ایران چیست؟!
بعد از آنکه ایران و ۵+۱ بعد از سالها مذاکره به یک جمع بندی نهایی در زمینه هسته ای رسیدند؛ پای برخی از سیاستمداران غربی به ایران بازشده در این میان لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه هم قصد سفر به ایران را دارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” بعد از آنکه ایران و ۵+۱ بعد از سالها مذاکره به یک جمع بندی نهایی در زمینه هسته ای رسیدند؛ پای برخی از سیاستمداران غربی به ایران بازشده در این میان لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه هم قصد سفر به ایران را دارد.

از آنجا که فابیوس چهره منفوری نزد ایرانیان دارد و دست های کثیف او در وارد کردن بیماری ایدز به ایران از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد؛ در این نوشته قصدداریم به طور اجمالی به مرور سابقه وی بپردازیم.

فابیوس در ۱۹۴۶ در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.او در سال ۱۹۷۴ به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست. پله‌های ترقی در دنیای سیاست را به سرعت پیمود ودر دولت فرانسوا میتران به عنوان جوانترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه (۸۶-۱۹۸۴) این سمت را به عهده گرفت.

وی از ۲۰۰۰ تا ۱۹۸۸ رییس پارلمان فرانسه بود. در دولت لیونل ژوسپنمسئولیتوزارت اقتصاد (۲۰۰۲-۲۰۰۰) را به عهده داشت و هم اکنون نیز (از ماه می۲۰۱۲) در دولت ژان مارک آیروبه مقام وزارت امور خارجه رسیده است.

فابیوس به عنوان یک اشکنازی همیشه طرفدار سیاست‌های اسرائیل بوده و قانون فابیوس-گسو یکی از ده‌ها خوش‌خدمتی او به صهیونیست‌ها می‌باشد.فابیوس به همراه گسو نماینده کمونیست پارلمان فرانسه درسال ۱۹۹۰ قانون خنده‌داری را در پارلمان این کشور به تصویب رساند که براساس آن اگر کسی درباره وجود اتاق‌های گاز و آمار جعلی کشتار شش میلیون یهودی در جنگ جهانی دوم سؤالی مطرح کند از یک ماه تا یکسال به زندان محکوم شده و باید جریمه نقدی پرداخت کند و همچنین کار خود را نیز از دست می‌دهد.

در دوران نخست‌وزیری او خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فرآورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروسHIV و هپاتیت را به برخی از کشورها مانند آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران و … صادر کرد؛ این فاکتور در کمک به انعقاد خون بیماران مبتلا به هموفیلی مصرف می‌شود و در نتیجه سبک‌سری انستیتوی فرانسوی تعدادی از بیماران هموفیلی کشورهای دریافت کننده به ویروسHIVو بیماری ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

هرچند بازه زمانی توزیع خون‌های آلوده در فرانسه و صدور آنها به کشورهای دیگر توسط دولت فابیوس ۶ ماه بود؛ اما مشکلات آن برای مردم مصرف کننده سال‌ها ادامه داشته است. سازمان‌های فرانسوی مربوط به بیماران هموفیلی در آن زمان اعلام کردند در سایه سهل انگاری دولت فابیوس ۸ هزار نفر در فرانسه به ویروس ایدز آلوده شده‌اند. درباره ویروس هپاتیت اوضاع بسیار وخیم‌تر بود. ۴۰۰ هزار نفر فرانسوی نیز در اثر تزریق خون‌های آلوده به این ویروس مبتلا شده بودند.

سازمان انتقال خون ایران نیزدر سال ۱۳۸۷ با تشکیل پرونده‌ای نسبت به اعلام شکایت از شرکت فرانسوی مریو اقدام کرد و در ادامه وزارت بهداشت و دفتر حقوقی ریاست جمهوری وارد مسیر پرونده شدند. با اثبات کوتاهی شرکت فرانسوی در تولید محصول سالم، سایر کشورها نسبت به دریافت غرامت از این شرکت اقدام کرده و توانستند خسارات خود را دریافت کنند.ایران تنها کشوری است که هنوز موفق به دریافت خسارت خود از شرکت مریو نشده است.مریو مدتی است اعلام ورشکستگی کرده و  سهام خود را به شرکت دیگری واگذار کرده است.

 

جالب است بدانید فرانسه پس از فروش خون های آلوده به ایران نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه با پرروئی تمام چنین امر مبرهنی را منکر شد فلذا بر سیاستمداران لازم است که در برخورد با این روبه صفتان از سهل انگاری بپرهیزند کما اینکه انتظار می رفت تا قبل از پذیرش گناه خود آن ها اجازه ورود به ایران را نداشته باشند ولی انگار دولت اعتدال فراموش کرده است که در زمان چند دولت پیش چه بلای بر سر ایرانیان آوردند.

براساس آمارهای غیررسمی، تعد‌اد‌ بیماران هموفیلی قربانی فرآورد‌ه‌های خونی آلود‌ه فرانسوی د‌ر ایران ۳۰۰ نفر است اما براساس آمار رسمی وزارت بهد‌اشت تا کنون ۱۲۵ نفر از بیماران هموفیلی، مبتلا به هپاتیت و کلیوی د‌ر اثر استفاد‌ه از فرآورد‌ه‌های خونی آلود‌ه به ویروس اید‌ز جان خود‌ را از د‌ست د‌اد‌ه‌اند‌.
از سال ۷۵ پس از آن که د‌و نفر از کارشناسان فد‌راسیون جهانی هموفیلی از مرکز پالایش و پژوهش خون ایران بازد‌ید‌ کرد‌ند‌، وضع عد‌م ویروس زد‌ایی محصولات تولید‌ شد‌ه توسط این مرکز به صورت جد‌ی مطرح شد‌ و از سال ۷۶ شکایت‌های بیماران به صورت کیفری روی کار آمد‌. با طرح شکایت د‌ر رابطه با محصولات د‌اخلی، پروند‌ه شکایت آلود‌ه‌شد‌گان به اید‌ز که از طریق محصولات وارد‌اتی از فرانسه د‌ر سال های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ اتفاق افتاد‌ه بود‌ د‌وباره مطرح و به این شکایت پیوست و رنج نامه پد‌ر د‌و بیمار هموفیلی که به ویروس اید‌ز آلود‌ه شد‌ه بود‌ند‌ به مقام معظم رهبری، منجر به د‌ستور رسید‌گی مقام معظم رهبری به قوه قضائیه شد‌.

حال با این پیشینه سیاه باید دید مسئولین ایران در سیاست خارجه چگونه به وی اعتماد کرده و چگونه از حضور وی در ایران استقبال می کنند؟!

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi