پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:31:04 - پنجشنبه 29 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران در سکوی نخست بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی ایستاد
دانشجویان مطرح ایران در مجموع رتبه های کسب شده در سه رشته شیمی، ریاضی و آمار توانستند رتبه نخست بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی را بدست آورند.

به گزارش” دانشجو آزاد“به نقل از ایرنا، به نقل از ایرنا بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور با حضور هشت کشور جهان از روز یکشنبه هفته جاری در دانشگاه بوعلی سینای شهر همدان آغاز شد.
آزمون ورودی در مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی – دانشجویی کشور پیش از این با حضور ۷۷۹ نفر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و در نهایت ۲۴۸ نفر از این شرکت کنندگان به همراه ۵۳۱ نفر نیز از قطبهای هشتگانه دانشگاهی انتخاب شدند.
این تعداد شرکت کننده در ۱۷ کد رشته شامل رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی به مرحله نهایی این المپیاد راه یافتند.
در این آزمون دانشجویان ممتاز ۶۳ دانشگاه دولتی، سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی، پنج واحد دانشگاه پیام نور شرکت داشتند و این آزمون به زبان انگلیسی برگزار شد.
در نهایت ۱۰۹ نفر برای حضور در المپیاد کشوری شیمی، ریاضی و آمار انتخاب شدند که به تفکیک شامل ۳۹ نفر در رشته شیمی، ۳۵ نفر رشته ریاضی و ۳۵ نفر در رشته آمار بود.
در هر بخش پنج نفر و در مجموع ۱۵ نفر در المپیاد بین المللی با دانشجویان خارجی از روز ۲۴ مرداد به رقابت پرداختند که در مجموع رتبه های کسب شده ایران در مقام نخست ایستاد و کشورهای روسیه و تاتارستان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
اختتامیه این المپیاد با حضور معاون وزیرعلوم و رییس سازمان سنجش کشور، رییس مرکز المپاد کشور و جمعی از اساتید مطرح و برجسته کشوری و جهانی برگزار شد و از منتخبین با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi