پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:06:35 - پنجشنبه 12 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:
ایجاد ظرفیت تبادلات علمی بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: خوشبختانه امسال در دانشگاه علمی کاربردی ظرفیتی ایجاد شد تا دانشجویان این دانشگاه بتوانند در تبادلات علمی بین المللی شرکت کنند و کشور آلمان اولین کشوری است که با آن در این زمینه به توافق رسیدیم و این ظرفیت در خصوص سایر کشورها نیز ادامه دارد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از “راه آرمان” دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور شامگاه گذشته در مراسم دانش آموختگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان عنوان کرد: امروز روزپایان تحصیلات شما نیست بلکه خاتمه یک مرحله از دوران تحصیل و ورود به مرحله دیگر است.

دکتر امید بیان کرد: انتظاری که از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی می رود اشتغال زایی و کارآفرینی است چرا که شعار ما تربیت کسانی است که به جای انتظار برای پیدا کردن شغل دولتی، خودشان کارفرما هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشجویان کارآفرین تربیت می شوند تصریح کرد: از دانش آموختگان این دانشگاه انتظار می رود با پایان این دوره تحصیلی از دستاوردها و مهارت های خود برای ایجا شغل استفاده کنند چرا که بزرگ ترین مشکل امروز جامعه در جامعه بیکاری است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در سال های اخیر که تاکید مقام معظم رهبری برای اشتغال زایی و ایجاد مشاغل و تولید پایدار و در نهایت رونق اقتصادی است افتخار ما این است که دانش آموخته های این دانشگاه مهارت آفرین هستند.

دکتر امید بیان کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند برای تحقق اهداف و ایده های کارآفرینانه خود، روی دانشگاه جامع علمی کاربردی حساب کنند و با استفاده از مراکز نوآوری که در کنار دانشگاه های علمی کاربردی شکل گرفتند ایده های خود را تجاری کنند.

وی تصریح کرد: البته مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی پذیرای دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز هست و دانشجویان می توانند برای پیشبرد اهداف خود و تجاری سازی ایده ها از این مراکز استفاده کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: سال گذشته انجمن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی موفق به دریافت مجوز شد که امیدواریم به زودی در کرمان هم این انجمن تشکیل شود تا دانشجویان بتوانند از اخبار و ظرفیت های ایجاد اشتغال بهره ببرند.

امید از ایجاد ظرفیت های جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال در دانشگاه علمی کاربردی ظرفیتی ایجاد شد تا دانشجویان این دانشگاه بتوانند در تبادلات علمی بین المللی شرکت کنند و در هفته جاری شرایط به استان ها اعلام شد تا افراد واجد شرایط دوره های کارشناسی این دانشگاه برای گذراندن بخشی از دروس و کارآموزی های خود به کشور آلمان اعزام می شوند.


دکتر امید ادامه داد: استان کرمان در زمینه خودروسازی قوی ترین صنعت را دارد و اگر بتوانیم در این راستا از تجربه و علم کشورهای موفق در صنعت خودروسازی برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنیم موفقیت بیشتری کسب می شود.

وی در پایان مطرح کرد: ظرفیت تبادلات بین المللی برای دانشگاه علمی کاربردی ادامه دارد و به کشور آلمان محدود نخواهد شد و اخیرا با برخی کشورهای دیگر هم توافقاتی صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت آموزش های مهارتی آن ها حداکثر بهره را ببریم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi