پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:31:32 - چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید:
ایجاد زیست‌بوم فناوری با همراهی علم و صنعت رقم می‌خورد
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید گفت: دانشگاه در کنار صنعت‌گران شهرک صنعتی مردم پایه می‌تواند نقش کلیدی در تحقق اهداف زیست بوم فناوری در این مرکز رشد دارد.

به گزارش دانشجو آزاد:  محمدحسین دهقان به بازدید روئسای دانشگاه شهید باهنر کرمان از شهرک مردم پایه سدید خبر داد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر اکبر نظری معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، دکتر علیرضا سعیدی سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی و دکتر وحید میرزایی مدیرکل حوزه ریاست ضمن بازدید از این مجموعه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نیز منجر شد.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان افزود: این شهرک از سال ۹۳ فعالیت های خود را در جهت گرفتن مجوزات لازم اعم از پروانه تاسیس، مجوزتغییرکاربری، سند ثبتی تک برگ آغاز کرد و با تلاش بی‌وقفه خود را به‌عنوان اولین شهرک صنعتی خصوصی جنوب شرق کشور ثبت کرد و در سال ۹۷ موفق به اخذپروانه بهره برداری گردید.

وی ادامه داد: به لطف خداوند این شهرک در سال ۹۸ به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب گردید، با توجه به جوان و پویا بودن تیم هیات مدیره این شهرک صنعتی زیر ساخت‌ها در حال اتمام هستند و امید است تا چند سال آینده نزدیک به ۹۰۰ واحد صنعتی در این شهرک احداث و زمینه اشتغال بیش از  ۴۰۰۰نفر ایجاد شود.

دهقان تاکید کرد: اکنون بیش از ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم در شهرک صنعتی سدید در شرکت‌هایی چون: تولید فرآورده‌های کنجد، تولید کره پسته، بسته‌بندی آرد، تولید کلید‌های فشار متوسط، دستگاه اندازه‌گیری دقیق و … مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از این واحد‌ها کسب روزی می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی سدید خاطر نشان کرد: شهرک سدید در سال ۱۴۰۱ با ایجاد مرکز رشد الگویی و تصویب پهنه فن‌آوری، در راستای مردمی کردن اقتصاد دانش‌بنیان قدم نهاد  و در تلاش است تا با ایجاد زیست‌بوم فن‌آوری به افزایش محصولات دانش‌بنیان کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه باهنر، علی معینی رئیس هیت مدیره شهرک صنعتی سدید ، پس از بیان نقش کلیدی دانشگاه در تحقیق اهداف زیست بوم فناوری سدید ، شیوه‌های همکاری متقابل بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شهرک صنعتی سدید در قالب مرکز رشد را نیز مورد بررسی قرار داد که مفاد اولیه انعقاد تفاهم نامه تدوین شد.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi