پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:51:08 - دوشنبه 27 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
اگر در جامعه اسلامی نماز فراموش شود سیلی محکمی می خوریم/در بحث نماز مسئولین باید خود را محاکمه کنند
حجت الاسلام قرائتی گفت: در جامعه یا نماز خوانده نمی شود یا بدون حضور قلب و غلط خوانده می شود برای رفع این مشکل در هر خانه باید یک کتاب نماز باشد اگر در جامعه اسلامی نماز فراموش شود سیلی محکمی می خوریم.

به گزارش “دانشجو آزاد” حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز درهفتمین اجلاس استانی نماز استان کرمان با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: نماز به جز ایمان نیاز به امکانات هم دارد.

مسئول ستاد اقامه نماز کشور راجع به نماز کودکان و نو جوانان بیان کرد: در قرآن آمده است که بچه ها را به نماز خواندن وادار کنید و اگر امر به معروف اثر نکرد بار ها و بارها تکرار کنید تا به نتیجه دست یابید.

قرائتی با اشاره به اینکه امر به معروف یک مسئله ی درجه یک نماز است خاطر نشان کرد: اگر مشکل نماز در جامعه حل شود در کنار آن خیلی از مشکلات دیگر نیز حل می شود لذا باید اول مساجد را اصلاح کرد و بعد جا های دیگر را درست کرد.

وی ادامه داد: همه ی کار ها تابع نماز و عبادت است اگر نماز قبول شود بقیه کار هم قبول است هیچ کس نمی تواند بگوید که به وظیفه هایی که دارد به درستی عمل کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر نماز ضعیف باشد تمام خیراتی که می شود اثر بخش نخواهد بودو هرکس مبلغی در راه حق خرج نکند دو برابر آن را در باطل خرج می کند.

وی با اشاره به اینکه نماز در جامعه ما بیماراست تصریح کرد: در جامعه یا نماز خوانده نمی شود یا بدون حضور قلب و غلط خوانده می شود برای رفع این مشکل در هر خانه باید یک کتاب نماز باشد اگر در جامعه اسلامی نماز فراموش شود سیلی محکمی می خوریم.

قرائتی با اشاره به اینکه نماز صحیح است ولی قبول نیست مطرح کرد: در نماز ۴۶ حقوق آمده است لذا واقعیت نماز همان چیزی است که در نماز آمده است.

رئیس ستاد امر به معروف کشوردر خصوص نماز جماعت در ادارات بیان کرد: نماز خانه ی ادارات باید شیک ترین و بهترین جای هر اداره باشد و افراد بدون در نظر گرفتن پست و مقام خود در نماز شرکت کنند.

قرائتی در ادامه گفت: در بحث نماز همه ی مسئولین باید خود را محاکمه کنند که برای نماز چه اقداماتی را انجام داده اند و این سوال را از خود بپرسند که آیا حق نماز را به جا آورده اند یا خیر؟

وی عنوان کرد:در روایات آمده است در آخر الزمان آدم هایی که پست و مقام دارند خجالت می کشند که اذان بگویند لذا در ادارات و مساجد باید آدم های خوش صدا اذان بگویند و همچنین باید در انتخاب خادم های مساجد توجه ویژه شود.

قرائتی با بیان اینکه باید نواقص نماز را جبران کرد تاکید کرد: انسان ها هر کاری را که بخواهند انجام دهند راه آن را پیدا می کنند وهر کاری را که نخواهند انجام دهند بهانه ی آن را پیدا می کنید.

رئیس ستاد اقامه کشور در پایان بیان کرد: مسئولین در بحث نماز باید حساس باشند و کارها باید رنگ الهی بگیرد و مسئولین هرچه که در توان دارند خرج کنند.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi