پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:23:01 - شنبه 22 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اگر جنگ تمام شده بود، قاسم سلیمانی الان پشت میز نشسته بود/ جنگ تمام نشده +تصاویر
فیلم سیمایی «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا به ایستگاه دانشگاه آزاد شهرکرد رسید.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شهر کرد شب گذشته به تماشای آخرین ساخته ابرهیم حاتمی کیا نشستند.

گفتنی است که پرویز پرستویی، بازیگر نقش اول این فیلم و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین المللی فیلم فجر، در جمع دانشجویان حضور یافت و سخنرانی کرد.

بعد از راه نیافتن فیلم سینمایی بادیگارد به جمع نامزدهای برترین فیلم جشنواره فجر شاید کسی فکر نمی کرد که کار آخرین اثر حاتمی کیا به اکران های گسترده دانشگاهی بکشد؛ اکران هایی که با اسقبال حجم انبوه دانشجویان می طلبید که عوامل فیلم را برای حضور این محافل دانشجویی ترغیب می کرد.

 

اینبار دیگر لازم نیست بگوییم دانشگاههای بزرگ یا دانشگاههای تهران؛ دانشگاههای سراسر کشور جملگی خواهان اکران “بادیگارد” شدند و امروز صف اکران های دانشگاهی نشان دهنده حرفی بادیگارد است که به دل دانشجویان نشسته است.

اکران های نوروزی هم در پیش اند؛ احتمالا نتیجه فروش فیلم اخیر ابراهیم سینمای ایران، باز هم نشان خواهد داد که انتخاب مردم در سینما چه خواهد بود.

 

یکی از دانشجویان این دانشگاه با ارسال حاشیه ای از این مراسم، نوشت: “من به این جوون تو اوج روزای جنگ گفتم بله. اون موقع نه پدرم راضی بود نه مادرم که میگفت: راضیه بیوه میشی.اما هردوشون به انتخاب من احترام گذاشتن؛ منم به انتخاب دخترم احترام میذارم  که اون هم به انتخاب دخترش احترام بذاره”؛ این قسمتی از دیالوگ مریلا زارعی در تیتراژ بادیگارد بود که دانشجویان دانشگاه ازاد شهرکرد هنگام خربد بلیط میشنیدند.

 

اکنون که میهمانان ودانشجویان ومسئولین در حال تماشای کلیپ زیبایی درباره شهدای مدافع حرم هستند دقایقی تا اغاز اکران بادیگارد باقی است.

با خاموش شدن چراغ ها سالنی که جمعیتی قریب به ۵۰۰ نفر را در خود جای داده در سکوت فرو میرود و”بادیگارد” اغاز میشود.

از تشویق ها و ابراز احساسات های خود جوش حضار مابین فیلم میتوان میزان جذابیت و تاثیر گذاری ان را حدس زد.

سوسوی فانوس های کار شده در سن جذابیت صحنه را دو چندان میکند و بعد از گذشت چیزی قریب به ۱/۵ ساعت افریده ابراهیم حاتمی کیا با صدای تشویق های طولانی حضار به پایان میرسد.

 

پس از تقدیر وتشکر مجری از حضار و مهمانان، احمدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که از روز قبل مهمان این برنامه است به روی سن امده و پس از چند کلامی ابراز ارادت خدمت تمام کسانی که محافظ هستند نه بادیگارد از اقای پرویز پرستویی برای امدن روی سن دعوت میکند. احمدی گفت: جایگاهی که حاتمی کیا امروز دارد، حاصل چهره دیگری هم هست که در کنار او بوده و آن شخص که از حاج کاظم تا حاج حیدر در کنار ابراهیم بوده، کسی نیست جز پرویز پرستویی.

و اکنون نوبت پرستویی محبوب است که به ابراز ارادت های حضار پاسخ دهد؛ همچنین از مسئولین دانشگاه (ریاست-معاونتها و مسئول نهادرهبری) و بانی این برنامه اقای چادگانی پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه ازاد شهرکرد خواسته میشود تا جهت تقدیر از خانواده شهدا حاضر شوند که با تشویق های ممتد دانشجویان دبیر انجمن اسلامی مستقل ازاد شهرکرد با دیگر مسئولین به روی سن می روند.

 

سه خانواده محترمی که نماینده ۹ خانواده شهید مدافع حرم استان چهارمحال بودند در نهایت ابراز شوق و ارادت حضار به روی سن امده و هدایای ناقابل؛ یک لوح و تابلویی مزین به ایات قران کریم را دریافت و پس از اینکه برادر یکی از شهدای بزرگوار چند کلامی صحبت کردند قسمت ویژه برنامه اقای پرستویی با محوریت پرسش و پاسخ شروع شد.

پرستویی در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی از ماها فکر میکنیم که جنگ تمام شده. هشت سال جنگ بود و دیگر تمام شده من بارها عرض کردم که جنگ هنوز ادامه داره. اگر تمام میشد حاج قاسم سلیمانی ها الان پشت میز هاشون نشسته بودند نه همچنان در سنگر ها جون خودشون رو در کف دستشون بذارن در ادامه تشکر از همه و تشکر ویژه از بانی برنامه اقای چادگانی پور که واقعا برای این برنامه از جون مایه گذاشتن و خواهان برگزاری این مراسم به بهترین نحو برای خانواده ی شهدای مدافع حرم بودند.

 

۱-  چی شد که شما نقش یک بادیگارد دانشمند هسته ای رو پذیرفتید؟
من نه هسته ای بودم نه بادیگارد. همون جور که این اعتقاد رو دارم در زندگیم هم خودم را یک محافظ میبینم. خداوند ما را افریده و حتما یک روز از ما سوال خواهد شد که چه کردید با خودتون؟ من همیشه سعی کردم که محافط باشم. وعلت اینکه چرا من در این فیلم بازی کردم .فکر میکنم عکس العمل شما جواب سوال است.

این فیلم را میشود از منظر های مختلفی نگاه کرد. میشود فقط شخصیت محافظ را نگاه کنیم. محافظی که این اعتقاد را داره، مهم ترین حرف حاج حیدر ذبیحی اینه که میگه من آمدم از شخصیت نظام دفاع کنم.

ادم ها عوض میشوند از اول انقلاب همیشه یک عده رفتند و یک عده امدند اما حاج حیدرها همیشه بودندهمیشه محافظت کردند. براشون فرقی نمیکنه چون یک اعتقاد کلی دارند که آن حفاظت ازشخصیت نظام است.

 

۲- اینکه حاج حیدر شخصیت ها رو از سپر بلای خودش کرد و این از اول فیلم مشخص بود رو چطور توجیح میکنید؟
یک نکات ظریفی در فیلم هست که ادم نباید ازشون غافل بشه. مثل اینکه  خود حاج حیدر پافشاری داره که این اتفاق نیافتد. یه چیز هایی قانونه – حکمه – شاید رئیس جمهور کنارش باشه اما اینه که تعیین میکنه چه اتفاقی بیافته. چرا؟چ ون ذات قضیه این است که قرار استن از او حفظ وحراست بکنه. حیدر ذبیحی خیلی تکلیفش با خودش روشنه وخودش داره خودش رو توبیخ میکنه نه اینکه او گناه کاره.

 

۳- خیلی اعتقاد دارند که دیگر جوان ها و مردم از فیلم های دفاع مقدس خسته شده اند و دیگر مایل به دیدن این فیلم ها نیستند نظر شما چیست؟
خیلی ها میگن که شما دارید در یکسری نقش ها کلیشه میشید شما تماشاچی هستید ولی منتقدین هم متاسفانه این سوال را از ما میکردن. من مرد عوضی-مومیایی۳- مارمولک هم کار کردم اما نسبت به این فایل یا بخش دفاع مقدس یک اعتقاد قلبی دارم من به این و همیشه گفتم اگر قرار است که من کلیشه بشم حاظرم همیشه خودم رو تکرار کنم در این نقش.

خیلی ها دچار سوء تفاهم اند که جنگ تمام شده و میگن اقا چیکار داری که بری آنجا بشین سر خونه وزندگیت. اما من فقط یک کلام میگم ما همچنان داریم دفاع میکنیم. اعتقادات و بینش هرکس سر جای خودش ولی مادر یک بخش اشتراک داریم که اون شناسنامه ایرانیه. تا زمانی که نفس این ادم ها هست تا زمانی که فکر این ادم ها در ذهن وفکر وروح وقلب ماهست ما مدیونیم.

 

یه سرباز رایان ساخته میشه آنسوی  دنیا ما را چشممون میذاریم اما اگر تونستیم یک کتاب بابا نظر که یک رزمنده ایرانیه که از قبل انقلاب تا بعد انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس مبارز بوده وجنگ که تموم شد با ۱۱۸ تا ترکش اومد به خونه وزندگیش با دو فرزندش میره منطقه غرب رو ببینه دیگه اونجا اکسیژن کم میاره وبه شهادت میرسه.

 

وی در ادامه بیان داشت که مردم ایران به امید رای دادند ولی الان نه تحریم ها برداشته شده است و شاید بتوان گفت مثلا امید داریم و باید با همین مثلا ها به مردم ایران احترام گذاشت زیرا مردم ایران شریف ترین مردم دنیا هستند و در انتخابات اخیر همه نشان دادند که به نظام اعتماد دارند و رای اعتماد خود را به این نظام دادند و باید قدر این مردم را دانست.

این برنامه با بیش از ۵۰۰ نفر یعنی بیش از ظرفیت سالن پوشش یافته بود.

 

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi