پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:05:21 - شنبه 21 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین گردهمایی دانشجویان دهه ۵۰ کرمان
در آستانه چهلمین سال تأسیس دانشگاه در کرمان، اولین گردهمایی دانشجویان دهه ۵۰ کرمان در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ شهریورماه ۹۴) در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، در آستانه چهلمین سال تأسیس دانشگاه در کرمان، اولین گردهمایی دانشجویان دهه ۵۰ کرمان در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ شهریورماه ۹۴) در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

صبح پنجشنبه، نوزدهم شهریورماه، تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر میزبان دانشجویانی بود که بعد از حدود ۴۰ سال دور هم جمع شدند و خاطرات دوران تحصیل خود را زنده کردند.

برخی از آنها به عنوان استاد به دانشگاه بازگشته بودند، برخی به دنیای سیاست گام نهاده و برخی نیز به اقتصاد روی آورده بودند. جمع کثیری از آنها که به مدارج بالای علمی و مسئولیتی دست یافتند با این حضور ثابت کردند گرفتاری‌های امروز و گذشت سالها مانعی برای گرامیداشت دوستی‌های دیرین و روزهای خوش دهه ۵۰ نمی شود.

دانشجویان دهه پنجاه کرمان گرد هم آمدند تا خاطرات دلنشین دوران جوانی را مزمزه کنند و ساعاتی را به دور از دغدغه های معمول زندگی خوش باشند.

شادمانی یادآوری خاطرات گذشته در چشمانش قابل مشاهده بود.

کمی که از حضورشان در کنار یکدیگر گذشت، بازهم شدند همان دانشجویان شاد و پرانرژی، شوخی می کردند و به خاطره گویی های یکدیگر گوش می دادند و گاهی هم شیطنت های جوانی شان را تکرار می کردند.

هر کدام با عبارتی یاد دوران دانشجویی و ارتباط با استادان خود را به خاطر می آوردند ؛می خندیدند و حتی گاهی نیز صدای گریه فضا را پر می کرد.

همشاگردی های نزدیک به ۴۰ سال پیش دوباره دور هم جمع شده بودند تا شاید به این اشتراک برسند که پس از گذشت ۴۰ سال که برای نخستین بار به عنوان هم شاگردی کنار هم نشستند، اکنون می توانند به عنوان حمایت کننده از دانشگاه، پژوهش ها و دانشجویان امروز، دوباره در کنار یکدیگر قرار گیرند.

در ادامه دانش آموختگان به بازدید از دانشگاه پرداختند و عکس های دسته جمعی گرفتند.

حاضرین این روز با دیدار دوستانی که پس از تحصیل یکدیگر را ندیده‌اند، یکی از اصول اسلامی در مورد دوستی با یکدیگر را زنده نگه‌داشتند و روزی به یادماندنی، پرخاطره را رقم زدند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi