پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:50:27 - دوشنبه 20 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین کنگره ملی شهدای دانشجو استان کرمان
اولین کنگره شهدای دانشجو کرمان، ۲۹ بهمن ماه سال جاری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با حضور خانواده معظّم شهداء در محل حسینیه ثارالله برگزار می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“، اولین کنگره ملی شهدای دانشجوی استان کرمان به همت ناحیه بسیج دانشجویی این استان با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کننده برنامه ریزی شده است.

کنگره شهدای دانشجو کرمان ۲۹ بهمن ماه سال جاری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با حضور خانواده معظّم شهداء در محل حسینیه ثارالله برگزار می شود.

این کنگره هر ساله در برنامه های ویژه ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان قرار دارد و همچنین با جمع بندی ها و تشکیل جلسات متعدد و مدون تمهیدات لازم پیرامون این کنگره که صورت گرفته است پیش بینی می شود که هدف اصلی برگزاری چنین گنگره هایی را تقدیر از شهداء، زنده نگه داشتن یاد آنها و ایجاد فضای معنوی برخواسته از منش، اخلاق و کردار شهداء در زندگی نسل جوان ما خواهد شد.

شایان ذکر است تاکنون ۱۲ یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه های استان با شکوه خاصی برگزار شده است که امسال با تجمیع این یادواره ها یک کنگره ملی را در استان پیش رو خواهیم داشت.

از دیگر جزئیات این کنگره می توان به مجری گری آقای سید جواد هاشمی و سخنرانی توسط حجه‌الأسلام والمسلمین محمد ‌مهدی ماندگاری و مداحی مراسم را آقای مجتبی رمضانی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برعهده خواهند داشت.

این کنگره همراه با رونمایی از تمبر شهدای دانشجوی استان و اهداء لوح سپاس و قدردانی از خانواده های معظم شهداء برگزار خواهد شد که موجب ایجاد بستر و فرهنگ مناسب ایثار و شهادت طلبی در جبهه های حق علیه باطل می باشد.

برگزاری این کنگره تحت عنوان نکوداشت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری رشادت‌های دانشجویان شهید از مهم‌ترین اهداف این یاد‌واره است.

قابل ذکر است دانشجویان ما باید رشادت‌های دانشجویان رزمنده را الگوی خود قرار داده و در هر برهه زمانی تکلیف خود را بشناسند و در آن راستا تلاش کنند و در شرایط کنونی با جهاد علمی و فرهنگی خود موجب اعتلای دین و کشور شوند.

رزمندگان و شهداء با فداکاری و ایثار برای حفظ اسلام و نظام اسلامی و با تبعیت از ولایت‌فقیه در برابر توپ و تانک ایستادند و امروز همه وظیفه دارند در تجلیل از این عزیزان اهتمام ورزند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi