پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:28:12 - سه شنبه 2 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در دانشگاه شهید باهنر برگزار شد:
اولین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان کرمان
اولین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان کرمان که در سالن کنفرانس های بین الملل دانشگاه شهید باهنر استان کرمان برگزار شد

به گزارش دانشجوآزاد، دراولین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان کرمان عنوان شد: در خصوص اعزام دانشجویان از مرکز استان تا مرز و بعد از آن تا نجف اشرف و حرکت به سمت کربلای معلی مذاکراتی با مسئولین کشور عراق صورت گرفته است و قول مساعدت از سمت آنها داده شده است.

لازم به ذکر است که برای بازگشت دانشجویان از پیاده روی اربیعین در استان های فارس و خوزستان محل های اسکان در  نظرگرفته شده است تا در صورت بروز مشکل محل های اسکان دانشجویان آماده باشد.

محسن عسکر زاده  در ادامه جلسه بیان کرد: مراسم اربعین باید هر سال پر شور تر باشد زیرا این مراسم نمایان شکوه تشیع در جهان اسلام است که در واقع پیاده روی اربعین تمرینی برای ظهور است.

عسکرزاده افزود: به دستور رهبر معظم انقلاب وثیقه خروج از کشور برای شرکت در مراسم اربعین امسال برداشته شده است لذا از این رو  پیش بینی می شودکه در مراسم پیاده روی اربعین امسال  چهار میلیون نفرشرکت کنند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان کرمان  مطرح کرد:  بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای حمایت از دانشجویان در پیاده روی اربعین هماهنگی هایی را باسازمان بسیج دانشجویی مبنی بر  در اختیار قرار گرفتن موکب های سازمان در اختیار دانشجویان کرمان و همچنین موکب های مناسب برای اسکان دانشجویان کرمانی مشخص شده است.

عسکر زاده ادامه داد: ۱۵۰ روحانی و مداح از سمت دانشگاه شهید مطهری جهت حضور در کاروان های دانشجویی به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای پوشش خبری این گردهمایی بزرگ پخش برنامه های تلویزیونی از شبکه افق و همچنین فعالیت دانشجویان در شبکه های اجتماعی با هشتگ های #شوق_زیارت و #رسانه_اربعین برنامه ریزی شده است.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: از ابتدای محرم لغایت ۲۵ ماه صفر برای ورود به کشور عراق داشتن ویزا لازم نیست و ثبت نام دانشجویان جهت اعزام به اربعین حسینی فقط از طریق سامانه سماح انجام می پذیرد.

وی در پایان افزود:تنها افرادی که در سامانه سماح ثبت نام انجام می دهند از پنج کیلومتری مرز تا زمان بازگشت به ایران بیمه می شوند و در صورت رخداد حادثه ای از خدمات این سامانه میتوانند بهره مند شوند.

انتهای پیام/ی

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi