پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:51:08 - سه شنبه 12 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انسان باید خدا را ولی خود بداند نه ناصر
عصر دیروز چهارمین نشست سلسله مباحث معرفت با حضورحجت الاسلام سعادتفر، در تالار اندیشه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ عصر دیروز چهارمین نشست سلسله مباحث معرفت با حضورحجت الاسلام سعادتفر، در تالار اندیشه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام سعادتفر در رابطه با فهم معرفت انسان اظهار داشت: در فهم معرفت نفس اول باید خالق را شناخت چون انسانی که خدا را بشناسد خود را نیز خواهد شناخت اما چون ذات حق تبارک و تعالی ذات نامحدود است، ذات نامحدود یعنی او هستی محض است و هستی محض یعنی این که اصلاً جزء ندارد پس هستی محض یا کلا شناخته می شود یا اصلاً شناخته نمیشود.

وی ادامه داد: هر چه گفته شود او را محدود می کند پس در مرتبه ذات اگر سالک او را درک کند فقط ممکن است ساعت ها بنشیند و مبهوت خالق باشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد، با این حال این بهترین حضور است.

سعادتفر افزود: در بحث خداشناسی انسان باید خدا را ولی خود بداند نه ناصر زیرا ناصر یعنی کمک کننده و بخشی از کار را باید منصور انجام داد امادر ولایت، ولی تنهاست و تمام امور بدست اوست.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi