پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:12:04 - چهارشنبه 27 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امیدواریم نامه‌ عدم برگزاری اردوهای مختلط همانند خیلی از بخشنامه‌ها دور انداخته نشود
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: امیدوارم که بخشنامه‌ عدم برگزاری اردوهای مختلط همانند خیلی دیگر از بخشنامه‌ها توسط دانشگاه‌ها دور انداخته نشود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل ازخبرگزاری دانشجو:علیرضا شاهسونی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان  در رابطه با بخشنامه‌ عدم برگزاری اردوهای مختلف گفت: این بحث از نظر ما کلا منتفی بوده است، چون رهبر معظم انقلاب خودشان در این رابطه اتمام حجت کرده بودند که نفس برگزاری این اردو‌ها حتی اگر علمی باشد، مشکل دارد.
وی ادامه داد: اگر از اردوهای تفریحی مختلط عبور کنیم؛ اردوهای علمی هم نیز چون نفس برگزاری متخلط آن حرکتی اشتباست نباید صورت بگیرد.
عضو شورای تبییع مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تاکید کرد: به نظر ما دانشجویان هم، اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها اصلا موضوع خوبی نیست.
شاهسونی در رابطه با آسیب‌های برگزاری این اردو‌ها نیز گفت: نه تنها برگزاری و حضور در این اردو‌ها آسیب‌های فراوانی دارد؛ بلکه حضور در دانشگاهی که تفکیک جنسیتی نیست هم آسیب‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان مثال فردی که تازه دانشجو می‌شود و تا ان زمان، در محیط‌های تفکیکی مشغول به تحصیل بوده است؛ یکباره و در شرایط سنی خاصی وارد دانشگاه می‌شود؛ دختر و پسر‌ها باهم بر سر کلاس حاضر می‌شوند و این موضوعات آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فراوانی را ایجاد می‌کند.
وی به صدور بخشنامه عدم برگزاری اردوهای مختلط از سوی وزیر علوم نیز اشاره کرد و گفت: وزیرعلوم هم بعد از مدت‌ها کاری خوبی کرد و این بخشنامه را صادر کرد؛ اما امیدواریم که این بخشنامه همانند خیلی دیگر از بخشنامه‌ها توسط دانشگاه‌ها دور انداخته نشود.
عضو شورای تبییع مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: خیلی از دانشگاه به بهانه‌های برخی موضوعات علمی خیلی از بخشنامه‌ها را نادیده می‌گیرند و تبصره‌هایی را برای خود ایجاد می‌کنند. ما امیدواریم که این بخشنامه دچار تبصره نشود و پرونده اردوهای مختلط دانشجویی به همین جا ختم شود.
وی گفت: برخی قانون را بر اساس خواسته‌های خود تعبیر می‌کنند و این در صورتی آست که قانون‌‌ همان که هست باید انجام شود و هر بخشنامه‌ای که صادر می‌شود، تاثیر گذار باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi