پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:59:11 - یکشنبه 5 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روشنگري و تبيين از تريبون نماز جمعه شهرستان بم:
امروز راه تعالی و پیشرفت کشور از راه انقلابی‌گری می‌گذرد/ مسئولان باید بدانند تنها راه نجات کشور عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب است
نماینده بسیج دانشجویی شهرستان بم سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه (۳آذرماه ) شهرستان بم بود.

به گزارش “دانشجوآزاد:نماینده بسیج دانشجویی شهرستان بم سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه (۳آذرماه ) شهرستان بم بود.

متن سخنرانی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است. ۲۶ سال پیش در چنین روزی حضرت امام خمینی در فرمانی تاریخی«فرزندان بسیجی» خود را به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه فرمان داده و در حالی که کمتر از ۴ ماه از پایان جنگ تحمیلی نظامی علیه انقلاب اسلامی می گذشت، آن پیر روشن ضمیر با تیز بینی مثال زدنی خود میدان جدید رزم را شناخته و بسیجیان خود را به دفاع از سنگر فرهنگ و دانش در دانشگاه و حوزه فرا خواندند. همان‌گونه که ایشان در پیام پذیرش قطعنامه تاکید کرده بودند جنگ سخت نظامی پایان یافته و جنگ نرم فرهنگی آغاز شده بود

گذر زمان و حوادث پیش آمده عمق نگاه استراتژیک و آینده نگرانه حضرت امام را روشن‌تر کرده و بسیج دانشجویی این آخرین میراث حضرت امام روح‌الله در طول این ۲۶ سال هر کجا که تهدیدی اعم از داخلی و یا خارجی فکر به چالش کشیدن کیان انقلاب اسلامی را متصور شد، با قدرت و صلابت تمام حاضر شده و با همان روحیه جهادگرانه دوران دفاع مقدس، به دفاعی مقدس از آرمان‌ها و دستاوردهای این انقلاب پرداخت

گوشه های از پیام تاریخی امام روح الله مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه:
تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن ، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن ، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.

من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام . من مجددا به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا و شوروی از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند؛ لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم . در نهاد و سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی – صلی الله علیه و آله وسلم – موج می‌زند. باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفت‌ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم . ملتی که در خط اسلام ناب محمدی – صلی الله علیه و آله – و مخالفت با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر، ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد.

امروز یکی ازضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است . طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر “نه شرقی و نه غربی ” باشند.

امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. تنها با بسیج است که این مهم انجام می‌پذیرد. مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی است . حوزه علمیه و دانشگاه باید چهارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی را در اختیار تمامی اعضای بسیج قرار دهند.

باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است ، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست ، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است ، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیز توام با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضدانقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.

من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت . بار دیگر تاکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی ، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت . من از تمامی بسیجیان خصوصا از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود.

در ادامه مطالبی را خطاب به ریاست محترم جمهوری و دولتمردان عرض می کنم:
در بحث مدیریت کشور تنها راه نجات، مدیران جهادی هستند که هم تخصص لازم را دارایند و هم تقوا را و وقتی که وارد عرصه کار و فعالیت می شوند، مسولیت پذیرند و کار را با دید انقلابی جلو می برند. قطعا امروز راه تعالی و پیشرفت کشور از راه انقلابی‌گری می‌گذرد و قطعا جوانان انقلابی کشور امروز خود را بیشتر از هر کس دیگری مسئول می‌دانند که جلوی انحراف از خط امام را بگیرند.

قرار بوده تحریم‌ها لغو شود و به کلی هدف برجام همین بوده است در حالی که عده‌ای می‌گویند هدف برجام لغو تحریم‌ها نبوده که این مسئله پاک کردن صورت سوال است، می‌گویند قرار بوده برجام برای ما عزت بیاورد گویا کشور قبلا خفیف و خوار بوده است.
متأسفانه مشکلات داخلی کشور به جای حل شدن ، تبدیل به یک موج سیاسی می شود که بعد از اتفاق ناگوار بعدی نیز  از یاد ها می رود بدون آنکه مشکل حل شده باشد.

به طور مثال در زلزله اخیر به جای رفع مشکلات و مدیریت بحران مردم ، به طرح مسکن مهر بی مهرانه تاخته می شود، بطوریکه چند سال پیش نیز فردی این خانه ها را مزخرف خواند البته، بله این ها در مقابل خانه های اشرافی که خود این دوستان استفاده می کنند شاید همین باشند ولی سوال این است با وجود تمام مشکلات احتمالی این مسکن ها، شما برای مسکن این قشر از جامعه چه کرده اید؟

اما در رابطه با غیر قابل اعتماد بودن آمریکا باید گفت: در این مقوله نیز چهار سال طول کشید تا عده ای به این برسند که امریکا قابل اعتماد نیست، نمی دانم چه کسی و چگونه می تواند پاسخ حق ملت ایران را که در این چهار سال حتی آب خوردن مردم هم به این مذاکرات گره زده شده بود را با نافرجامی امروز برجام پاسخ دهند.

امروز متاسفانه این حرف مطرح شده است که رهبری خود پشت مذاکره کنندگان بودند، نمیدانم چرا قسمت دوم این جمله رهبر معظم انقلاب مهجور مانده است که فرمودند: ولی من به این مذاکرات خوش بین نیستم. با وجود اینکه من خوش‌بین نبودم به مذاکره‌ی با آمریکا، با این مذاکرات موردی، مخالفت نکردم، البتّه این را هم ما گفتیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است ــ که این حرف را آمریکایی‌ها هم می زنند ــ این فرمول، فرمول درستی است؛ توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود [بهتر است]، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی. 

با اینحال عده ای هنوز هم متوجه نشده اند و می گویند مذاکره نه،  ولی با آنان گپ می زنیم اقایان بدانند ما در سایر موارد چون توان دفاعی و موشکی و حقوق بشر هیچ مذاکره یا گپ یا هر چیز دیگری که بخواهند اسمش را بگذارند با شیطان بزرگ یعنی آمریکا نداریم.

دشمن همیشه و در همه حال به دنبال زیاده خواهی است و  این خصلت دشمن است که زیاده خواه است و هر چه بیشتر امتیاز بگیرد حریص تر می شود .راه چاره برای مقابله با دشمنان در ایستادگی و فریاد مرگ بر آمریکا  است، اگر این مهم اتفاق نیفتد تحریم ها هم به بهانه های واهی دیگری ادامه خواهند داشت .

امروز مسئولان باید بدانند تنها راه نجات کشور عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب است و بس، و برای حل مشکلات به جوان انقلابی و مدیر جهادی و توجه به دستورات رهبری و توکل به خدا را سرلوحه کار قرار دهند تا در این جنگ پیروز شویم.

امروز نیز دانشجویان بسیجی؛ این فرزندان معنوی حضرت امام، همچنان بر آرمان‌های آن پیر مراد باقی بوده و اعلام می‌دارند کمال همت خود را برای حفاظت از دستاوردهای نظام اسلامی، که ثمره خون هزاران شهید بسیجی است، مخصوصا مهمترین رکن و ستون این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه و پرچمدار برحق آن حضرت امام خامنه ای، به کار خواهند بست و تا آخرین قطره خون بر دفاع از آرمان های مقدس پیر جماران ثابت قدم خواهند ماند

اما چند نکته هم خطاب به جناب آقای حبیب الله نیکزادی نماینده محترم مردم ولایتمدار شرق استان در مجلس شورای اسلامی
از شما که در کسوت مسئول  ارشد و نماینده مردمی در کشور باید ضامن حقوق ملت ایران باشید، انتظار چنین تسامحی وهمراهی با ناقضان حقوق اساسی مردم نمی رفت و نیاز است ضمن عذرخواهی از مردم شهید پرور شرق استان و ملت شریف ایران، از ظالمان درحق ملت ایران اعلام برائت نمایید و در این راستا مبادا از رای ملت مردم دیارتان تفسیری متفاوت ازنظر مردم ولایی شرق استان داشته باشید و از مسیر ولایت خارج شده  و از اعتبار این مردم هزینه برای رفع محرومیت و اعلام حمایت ازسران فتنه داشته باشید.

متاسفانه شاهد هستیم هنوز عده ای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند که دانسته یا نادانسته با حمایت آشکار و علنی سعی در تطهیر چهره منحوس فتنه و فتنه‌گران داشته و با سوء استفاده از جایگاه قانونی خویش بدون توجه به موازین شرعی و قانونی برخلاف خواسته ملت بصیر، اراده ملت عزیز و گرامی در به انزوا کشاندن سران فتنه را به سخره گرفته‌اند که جای بسی تاسف و تاثر دارد.

بار دیگر یادآور میشویم کسانیکه نظام را به لبه پرتگاه برده و ظلمهای نابخشودنی را متوجه نظام و انقلاب کرده اند هرگز قابل فراموشی نخواهند بود وتکرار و اصرار بر فرافکنی در خصوص اینگونه اقدامات از سوی برخی جریانات و نمایندگان مجلس ناشی از سیاستهای غلط و القا شده از سوی کسانی است که وجود و حیات خود را در تشتت و تشنج آفرینی در محیط مقدس جامعه و کشور میدانند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi