پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:15:43 - چهارشنبه 28 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی جهانی ۲۰۱۵ «تایمز»
گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در ۲۰۱۵ حاکی از افت دانشگاه شریف و صعود دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی است.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا،  در این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شریف در رده ۳۰۱-۳۵۰ و دانشگاه صنعتی اصفهان که سال پیش در این رتبه‌بندی حضور نداشت،‌ در رده ۳۵۱ – ۴۰۰ قرار گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف در گزارش ۲۰۱۴ رتبه‌بندی تایمز، در رده ۲۵۱ – ۲۷۵ قرار داشت و اکنون یک طبقه تنزل کرده است . در مقابل ، دانشگاه صنعتی اصفهان که در رده‌بندی سال قبل تایمز دیده نمی‌شد ، در سال جاری میلادی در رده ۳۰۱-۴۰۰ قرار دارد.

گزارش رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در ۲۰۱۵ همچنین نشان می‌دهد سه دانشگاه انگلیس و هفت دانشگاه ایالات متحده امریکا در رتبه های اول تا دهم این رتبه‌بندی جای دارند.

رتبه‌بندی دانشگاههای آسیا در گزارش «تایمز» نیز نشان می‌دهد دانشگاه‌های توکیوی ژاپن ، ملی سنگاپور و هنگ‌کنگ همچون سال گذشته میلادی رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و علم و صنعت ایران به ترتیب رتبه‌های ۴۳، ۶۱ و ۶۹ قاره آسیا را در اختیار دارند.

در رتبه‌بندی آموزش عالی «تایمز» در ۲۰۱۴ ، دانشگاه صنعتی شریف ، علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان رتبه‌های ۳۷، ۸۳ و ۸۵ را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیا دارا بودند که این حاکی از رشد جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان، افت رتبه دانشگاه صنعتی شریف و حذف دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۲۰۱۵ میلادی است.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi