پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:05:59 - یکشنبه 23 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در جنوب استان کرمان
هنرستان ۱۲ کلاسه خیرساز شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ احداث دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه صدریه جیرفت به زمین زده شد.

 به گزارش دانشجو آزاد: صبح امروز و با حضور مسئولان کشوری و استانی هنرستان ۱۲ کلاسه خیرساز نمونه دولتی شهید حاج قاسم سلیمانی جیرفت با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان افتتاح شد و کلنگ احداث دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه  صدریه دو جیرفت نیز به زمین زده شد.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در آیین افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه خیرساز شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمان و مشاور اجرایی و معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان برگزار شد، از بهره‌برداری از ۱۳۸ مدرسه در قالب ۷۱۳ کلاس درس در سال تحصیلی جدید در استان خبر داد و اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری به کرمان بیش از یک‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از این اعتبار بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان اختصاص یافته است، گفت: تا پایان سال جاری تمامی پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، هنرستان ۱۲ کلاسه خیرساز نمونه دولتی شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنای یک‌ هزار و ۹۸۲ متر مربع در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. برای ساخت این هنرستان اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است که با مشارکت بانک خاورمیانه و از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

در مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کلنگ احداث دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه صدریه دو جیرفت با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به زمین زده شد.

عباس ارجمند کرمانی، مشاور اجرایی و معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه خیرساز، اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش، برقراری عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان است و فرقی نمی‌کند مدرسه در کدام شهرستان و منطقه باشد و بر اساس نیاز آموزش و پرورش این مدارس ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیران در چند سال اخیر نقش موثری در مدرسه‌سازی ایفا کرده‌اند، افزود: آموزش و پرورش استان کرمان نیز با تمام توان و امکانات همراه خیرین مدرسه‌ساز خواهد بود. ‌

مشاور اجرایی و معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی در استان طی چند سال اخیر، بیان کرد: عملیات ساخت ۸۶  مدرسه در دو سال اخیر در استان آغاز شده است.

دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز صدریه دو در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان با مشارکت خیر مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi