پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:31:26 - سه شنبه 5 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعتراض دانشجویان سیستان و بلوچستان به مختلط شدن سرویس دانشگاه + امضای طومار ۵۰۰ نفری
وقتی وزارت ارشاد به تکخوانی زن در اپرای عاشورا مجوز می‌دهد، وقتی کنسرت‌های رقص و آواز در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، وقتی روی سر دانشجوی جدیدالورود که موذن جامعه است باید کشور را تکان دهد، با آفتابه آب می‌ریزند و افتخار می‌کنند، عجیب نیست که سرویس دانشجویان یک دانشگاه مختلط شود و آب از آب تکان نخورد!

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرنامه دانشجویی:یکی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان خبرداد که اتوبوس‌های سرویس دانشجویان این دانشگاه، چند روز است که مختلط شده.

؛ کسب اطلاع کرد پیش از سال ۱۳۹۰ و به علت اعتراضات پی‌در‌پی عموم دانشجویان، اساتید و برخی کارمندان، سرویس‌های حمل و نقل دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از حالت مختلط به حالت تفکیکی خواهران و براردان تبدیل شد.

مشکلات به وجود آمده به واسطه اختلاط در سرویس‌های حمل و نقل دانشجویان این دانشگاه پیش از سال ۹۰ کار برخی از دانشجویان را به حراست و کمیته انظباطی کشانده است؛ اتفاقات این چنینی باعث تفکیک سرویس‌ها در سال ۹۰ شده است.

سال گذشته اما با آمدن علیرضا بندانی به عنوان ریاست دانشگاه، زمزمه‌های تغییراتی از این دست در دانشگاه شکل گرفته است و آغاز آن با بازگرداندن سرویس دانشجویان به حالت گذشته خود(قبل از سال ۹۰) یعنی مختلط خورده است.

این دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی جدید دانشگاه با محوریت ع- ح، معتقد به فعالیت‌های عمیق فرهنگی نیستند و بیش از هر چیز فضای دانشگاه با فعالیت‌های سیاسی عجین شده است.

وی با اشاره به اینکه بهانه دانشگاه برای اختلاط سرویس دانشجویان، مسائل اقتصادی و کمبود بودجه است تاکید کرد: حداکثر تعداد ۲ اتوبوس از کل اتوبوس‌های سرویس کم شده است و این بهانه‌ها برای کمبود بودجه، مضحک است.

این دانشجو همچنین خبر داد که چند روز پیش بعد از اختلاط مجدد سرویس‌ها، دو دانشجوی دختر و پسر مشاجره لفظی پیدا کردند و برخوردن به مشکلاتی از این قبیل در آینده نزدیک، دور از انتظار نیست.

گفتنی است که ۵۰۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه، اعم از شیعه و سنی با حجاب‌های متفاوت، طوماری را در اعتراض به این اختلاط امضا کردند که تعدادی از دانشجویان مدعی شدند که رئیس دانشگاه در واکنش به این موضوع گفته است: «تعداد موافقان بیشتر است؛ اگر اعتراض دارید رفراندوم برگزار کنیم»!

دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه با تاکید بر بودجه خوب این دانشگاه افزود: ۵ میلیارد تومان بودجه فرهنگی این دانشگاه است اما تنها ۱ میلیارد آن خرج فعالیت‌های فرهنگی می‌شود؛ بقیه این بودجه صرف کدام بخش در دانشگاه می‌شود؟

وی در ادامه با ابراز این مطلب که زمزمه‌های اختلاط سلف دانشجویان هم به گوش ما رسیده است، اضافه کرد: شنیده شده است که معاون دانشجویی دانشگاه به سلف خواهران رفته و از کارکنان درباره یکی کردن سلف‌ها سوال کرده و نظر آنها را در این باره جویا شده است.

اظهارات عجیب رئیس و معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پاسخ به مطالبات دانشجویان، سوالات زیادی را به وجود می‌آورد؛ هر چند که صحبت از رفراندوم و بها ندادن به اعتراض ۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و مسائل اینچنینی، بیش از هر چیز گویای ماجراست.

در ادامه امضای این طومار ۵۰۰ نفره آمده است:

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

متن این طومار به شرح زیر است:

باسمه تعالی

سالهای سال از مطالبه برحق دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان مبنی بر “تسهیل و تسریع در رفت و آمد بین دانشکده ها در ساعت های مختلف روز” می گذرد. تاکنون متاسفانه نه تنها هیچ اقدامی از سوی مسولان دانشگاه در پاسخ به این مطالبه صورت نگرفته، بلکه امروز شاهد آن هستیم که با مختلط شدن سرویس های ایاب و ذهاب، مشکلات بزرگ دیگری نیز بر آن مساله افزوده شده است!!!!
براستی آیا کاهش تعداد اتوبوس های بخش خصوصی به بهانه جلوگیری از اسراف و اختلاط اتوبوس های باقی مانده راه حل آن مطالبه است!؟

آیا مسولان محترم امر ازدحام جمعیت در اتوبوس ها خصوصا بهنگام سوار شدن و پیاده شدن را نمی بینند!

در چنین ازدحامی؛ تکلیف افرادی که نمی خواهند مرتکب حرام الهی بواسطه تماس با نامحرم شوند چیست؟

این تصمیم نادرست نه تنها سبب تسهیل رفت و آمد بین دانشکده ها نشده بلکه موجب رنجش و محروم شدن بسیاری از دانشجویان از حق آزادی و استفاده از همان حداقل سرویس های ایاب و ذهاب گردیده است.

متاسفانه مسولان دانشگاه به جای توجه به مطالبه دیرینه دانشجویان، خود به مساله جدیدی دامن زده اند تا با ابزار حراست و کمیته انضباطی آن را مدیریت کنند.

آیا این چیزی غیر از اضافه کردن مساله ای جدید و امنیتی کردن فضای دانشگاه است؟

امید است ریاست محترم دانشگاه سیستان و بلوچستان در اسرع وقت با تدبیر و پرداختن به اصل موضوع مورد مطالبه ( تسریع و تسهیل ایاب و ذهاب بین دانشکده ها) مانع از وارد شدن دانشگاه به حواشی جدید گردد.

و السلام علی عباد الله الصالحین

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi