پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:10:58 - دوشنبه 3 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در نشست مسئولان دانشگاه باهنر کرمان اعلام شد
اضافه شدن ۱۰ رشته جدید در دانشگاه شهید باهنر کرمان/ ثبت نام ۱۰۰ دانشجوی خارجی
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه پذیرش دانشجویان در برخی از رشته‌ها تقریبا به صفر رسیده و رشته‌ها براساس نیاز و برنامه‌محوری تعریف می‌شود، گفت: ۱۰ رشته جدید در دانشگاه اضافه شده است.

 به گزارش دانشجو آزاد:

دکترحسین اکبری فرد پیش از ظهر امروز سوم مهرماه در نشست خبری با محوریت آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه شهید باهنر کرمان و زیرمجموعه‌های آن مشغول به تحصیل هستند.

او بر لزوم تعامل دانشگاه با رسانه‌ها تاکید کرد و در ادامه افزود: ۱۳۳۵ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۴۴ نفر در مقطع دکتری امسال پذیرش داریم و ثبت نام آنها در حال انجام است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: همه واحدهای مرتبط در تالار افضل مستقر شده و طی دو ساعت ثبت نام دانشجو کامل می‌شود.

او بیان کرد: احتمالاً سازمان سنجش اسامی قبول شدگان نودانشجویان کارشناسی و کاردانی را در نیمه دوم مهرماه اعلام می‌کند و زمان ثبت نام آنها در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

اکبری فرد بیان کرد: پذیرش دانشجویان در برخی از رشته‌ها تقریباً به صفر رسیده و رشته‌ها براساس نیاز و برنامه‌محوری تعریف می‌شود.

او اظهار کرد: حدود ۱۴ هزار دانشجو در ۳۰۹ رشته و گرایش در دانشگاه شهید باهنر در حال تحصیل هستند و پیش بینی می‌کنیم که دانشجوی جدیدالورود در سال جدید حدود ۳۰۰۰ نفر در همه مقاطع تحصیلی به تعداد دانشجویان این دانشگاه اضافه شود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تعداد دانش آموختگان این دانشگاه از ابتدا تاکنون را ۸۲ هزار و ۳۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۴۰ مربی و حدود ۱۵۰ استاد تمام در این دانشگاه مشغول هستند. گفتنی است نسبت دانشجو به استاد تقریبا ۲۳ و در برخی رشته‌ها حدود ۴۰ است.

اکبری فرد در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: طبق مصوبات سفر ریاست جمهور برای احداث خوابگاه متاهلی ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. و اگر اعتبار اختصاص داده شود طی یک سال آینده این خوابگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، علرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست خبری با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشگاه بیان کرد: امسال ۱۶ نفر از اساتید دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصد و دو درصد دنیا قرار گرفتند.

او ادامه داد: فردا میزبان مسئولان دانشگاه ویجنی روسیه برای راه‌اندازی زبان روسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان و زبان فارسی در دانشگاه ویجنی هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این مطلب که جذب دانشجویان خارجی عموماً از افغانستان و عراق است؛ اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید باهنر ثبت نام شده که ۷۶ دانشجوی آن امسال از کشورهای یمن، افغانستان، عراق، پاکستان، گابن و هند در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند.
او با بیان این مطلب که ۱۵ میلیارد تومان درآمد دانشگاه از قِبل اجرای طرح‌های پژوهشی دانشگاه با صنعت بوده، تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان از مراکز رشد دانشگاه و فناوری حمایت لازم را انجام می‌دهد.

سعیدی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱ مجله علمی و پژوهشی در دانشگاه منتشر می‌شود که دو مورد آن اسکوپوس و پنج مجله آن رتبه «الف» علمی و پژوهشی و ۱۴ مجله آن رتبه «ب» علمی پژوهشی دارند.

شریفیان معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: از سال گذشته طرح سلف مکمل اجرا شده و در این طرح علاوه بر دو نوع غذایی که همواره سرو می‌شد چهار نوع غذای دیگر نیز سرو می‌شود اما در سلف مکمل سهم دانشجو در پرداخت هزینه‌ها بیشتر است.

او عنوان کرد: چهار بلوک خوابگاه متاهلی داریم و کلنگ احداث یک بلوک دیگر در سال گذشته به زمین زده شده است.

شریفیان بیان کرد: در برنامه ششم توسعه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها ممنوع شده و قبل از کرونا حدود ۳۶ خوابگاه خودگردان در کرمان وجود داشت و در حال حاضر حدود شش خوابگاه خودگردان فعال در شهر کرمان داریم.

او تاکید کرد: در اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها با مشکل روبرو هستیم و با میدکو تفاهمنامه‌ای در زمینه احداث خوابگاه دختران منعقد شده اما هنوز ساز و کار آن فراهم نشده است.

شریفیان بیان کرد: در حوزه دانشجویی خدمات ورزشی و روانشناسی به دانشجویان داده می‌شود و سالن ورزشی در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi