پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:34:42 - شنبه 2 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر روابط عمومی معراج شهدای استان کرمان؛
اسکان سه هزار نفر از زائران راه پیمایی اربعین در موکب معراج شهدای استان کرمان
گزستانی بیان کرد:با توجه به اینکه امسال ویزای اربعین برداشته شده است تا قشر های محروم بیشتری بتوانند در راه پیمایی اربعین شرکت کنند و معراج شهدای استان کرمان هم تصمیم دارد تا ظرفیت موکب اربعین را تا سه هزار نفر افزایش دهد .

امین گزستانی مدیر روابط عمومی معراج الشهدای استان کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد: معراج شهدا از زمان جنگ تحمیلی یک مکان مقدسی است و علت این تقدس هم وجود پیکر مطهرشهدا است زیرا در ان زمان هر شش هزار و ۵۰۰ شهیداستان کرمان از اینجا به خانواده هایشان تحویل داده شد.

گزستانی با بیان اینکه این معراج خاطرات زیادی را برای مردم کرمان رقم زده است لذا با بر پایی موکب معراج شهدا در کربلای معلی حس و حال دفاع مقدس را یادآوری می کنیم ، افزود : این موکب از اربعین سال ۹۶ با همت مردم و خیرین  حرکت خود را  جهت خدمات رسانی به زائرین پیاده امام حسین (ع) آغاز کرده است و محل قرار گیری این موکب در یک هزار و ۵۰۰ متری حرم حضرت ابوالفضل (ع) است .

وی تصریح کرد : این موکب وابسته به هیچ یک از ارگان های دولتی نیست و تنها به همت گروه تفحص شهدای کرمان، فرهنگیان، انقلابیون و خانواده های شهدا شکل گرفته است و به عنوان یک مکان مورد استفاده آن هم به صورت رایگان در اختیار زائرین اربعین قرارمی گیرد تا خدمات خود را به زائران ارائه دهد.

مدیر روابط عمومی معراج شهدای استان کرمان ادامه داد: این موکب در سال اول نزدیک به یک هزار نفر را اسکان داده است و این رقم در سال ۹۷ با همت و کمک های مردمی دو برابر شده است.

گزستانی ضمن اشاره به تبلیغات گسترده ای که در خصوص راه پیمایی اربعین صورت گرفته است ، مطرح کرد: با توجه به این که ویزای اربعین برداشته شده است  تا قشر های محروم بیشتری امسال بتوانند در راه پیمایی اربعین شرکت کنند لذا معراج الشهدای استان کرمان هم تصمیم دارد که ظرفیت موکب اربعین را تا سه هزار نفر افزایش دهد .

وی اظهار کرد : طبق تجربه ها و کارشناسی های صورت گرفته بزرگترین مشکل در راه پیمایی اربعین اسکان زائران است ما در استان کرمان ۳۸ موکب داریم که ۹۸ درصد توان آن ها تهیه و پخش غذا است لذا موکب معراج الشهدا هم در سال های گذشته فقط وظیفه اش اسکان و تامین صبحانه و میان وعده بود اما امسال پخت وعده ها ی نهار و شام را نیز در ارائه خدمات خودجای داده است .

گزستانی در خصوص جمع آوری کمک های مردمی عنوان کرد: از کمک های مردمی و خیران نیز استقبال می کنیم لذا افرادی که می خواهند در این امر خیر شریک شوند می توانند کمک های نقدی خود را به حساب معراج الشهدا به شماره ی ۶۲۷۷۶۰۱۲۳۲۲۰۰۴۱۸ واریز کنند.

مدیر روابط عمومی معراج الشهدا ابراز کرد :ما جهت دریافت مواد غذایی و لوازم اسکان هم برنامه ریزی کرده ایم لذا کسانی که علاقه دارند د راین زمنیه نیز نذورات ارائه دهند می توانند؛ اقلام مورد نیاز موکب  از جمله حبوبات، برنج،کولر، پتو و…. را به کتاب فروشی« معراج» واقع در چهارراه شهید عباس پورتحویل دهند .

گزستانی به جذب خادم در موکب اربعین اشاره کرد و گفت: در مجموع به ۲۰۰ نفر خادم نیاز داریم که از این تعداد ۸۰ نفر آنان خانم  و ۱۲۰ نفر آنان آقا هستند که برای خدمت رسانی به زائران از خادمان افتخاری در موکب معراج الشهدا استفاده می شود لذا علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت معراج الشهدای استان کرمان نام خود را ثبت نمایند که بعد ازطی مراحل گزینش وگذراندن دوره ی آموزشی به عنوان خادم به زائران امام حسین (ع)خدمت کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیداست که با خدمات در نظر گرفته شده از سوی تمام موکب های خادم زائران تمامی افرادی که تا به حال نتوانسته اند به زیارت امام حسین (ع ) مشرف شوند و آرزوی زیارت آن حضرت را دارند بتوانند در این سفر با برکت شرکت کنند تا ضمن تجدید پیمان با سالار شهیدان ، پیادروی اربعین امسال هم مثل سال های گذشته در جهان بدرخشد.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi