پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:24:50 - شنبه 22 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استقبال خوب کرمانی‌ها از پویش مردمی “نه به سلاح غیر مجاز”
معاون اجتماعی دادگستری کرمان از اجرای موفق طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز در استان کرمان خبرداد.

 به گزارش دانشجو آزاد:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی استان کرمان قرار گرفته است.

سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز که باحضور جمعی از مسئولین امنیتی و انتظامی استان کرمان برگزار شد، افزود: مطابق ماده ۵ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز مصوب ۱۳۹۰/۰۷/۱۶مجازات حبس برای جرائم مرتبط با سلاح و مهمات در نظر گرفته شده است.

وی به استقبال خوب مردم کرمان از پویش مردمی “نه به سلاح غیر مجاز” اشاره کرد و گفت: به دارندگان سلاح‌های غیر مجاز در سراسر استان توصیه می‌شود از مهلت یک ماهه باقیمانده طرح تحویل داوطلبانه سلاح استفاده کنند و از ارفاقات قانونی پیش بینی شده بهره‌مند شوند. 

قویدل افزود:در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای تامین استان کرمان موضوع پیشگیری و مقابله با جرائم مرتبط با سلاح و همچنین اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است .

وی بیان کرد: به همین منظور از سال گذشته با تشکیل کارگروه ویژه تخصصی پیشگیری از جرائم مرتبط با سلاح و مهمات غیر مجاز در مرکز استان سعی شده است با ایجاد انسجام و هم گرایی بین دستگاه‌های متولی اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود.

معاون دادگستری کرمان افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از طریق تجزیه و تحلیل آمار کشفیات و همچنین میزان سلاح و مهمات مجاز و غیر مجاز در برخی از مناطق استان کرمان بویژه جنوب و شرق به این نتیجه رسیده ایم که در راستای تامین امنیت و آسایش عمومی باید این موضوع با جدیت پیگیری و از ظرفیت مردم در زمینه مقابله و پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سلاح غیر مجاز در سطح استان استفاده شود. 

قویدل ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مسئولین قضایی در سراسر استان کرمان بیان کرد: با همت و تلاش مسئولین قضایی وامنیتی و انتظامی در حوزه‌های قضایی استان اقدامات شایسته‌ای همچون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه تبعات قانونی و خطرات ناشی از نگهداری سلاح و برگزاری نمایشگاه سلاح‌های کشف شده بویژه در مناطق جنوب و شرق از طریق راه اندازی پویش “نه به سلاح غیر مجاز” و همچنین استفاده از ظرفیت علما و سران طوایف و ریش سفیدان انجام شده که در نتیجه این اقدامات تعداد زیادی اسلحه جنگی و شکاری به صورت داوطلبانه تحویل مراجع قانونی شده است. 

معاون قضایی دادگستری استان کرمان تاکید کرد: پیگیری ضعف قوانین وارتقا آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و همچنین آسیب شناسی از افراد دارای مجوز نگهداری انواع سلاح، از مهمترین اهداف و فعالیت‌های است که باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi