پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:16:29 - سه شنبه 21 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استفاده ازعلم و فناوری در حوزه دریا ثروت عظیم را به همراه دارد
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دریا منبع ثروت است و اگر با علم و فناوری درهم آمیزد ثروت عظیمی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش“دانشجو آزاد” به نقل ازایرنا، دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در آیین آغاز به کار نخستین جشنواره دانش آموزی دریا گفت: متاسفانه ما درطول تاریخ ازدریا فرار کرده ایم و همواره پایتخت ایران را در بین کوه های محصور برپا کرده ایم درصورتی که پایتخت تمام کشورهای بزرگ در کنار دریا به لحاظ استراتژیک اقتصادی برپا شده اند.
وی اظهار کرد:اکنون درکشوراتفاقات خوبی در حال انجام است، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دربسیاری از حوزه ها از جمله دریا ورود کرده و درحال تغییر فرهنگ جامعه است.
وی با اشاره به اینکه دریا منبع ثروت است افزود: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره هایی بتوانیم آینده خوبی در حوزه دریا درکشور داشته باشیم .
وی دربخشی دیگر ازسخنانش با اشاره به اینکه نیروی انسانی تحصیلکرده ثروت اصلی کشور است گفت: دانش آموزان آینده کشور هستند و باید بتوانند با آشنا شدن با فرهنگ دریا اقتصاد این حوزه را فعال و کارهای ارزنده ای انجام دهند.
وی بیان کرد: اکنون زمان آنکه نفت ، گاز و طلا را ثروت بدانیم گذشته و اکنون مغر و فکر است که باعث می شود ۱۰۰ برابر نفت و طلا ثروت تولید شود.
ستاری افزود: درگذشته شرکت های اول دنیا شرکت های نفتی مثل توتال بوده اما اکنون با توجه به اتفاقات جدیدی که در حوزه تکنولوژی افتاده است اکنون شرکت هایی مانند مایکروسافت و اپل در دنیا مطرح هستند و این اتفاق در ایران در برخی از شرکت هایی که توسط مدیران زیر ۳۰ سال اداره می شوند اتفاق افتاده است.
وی یاداور شد: انقلاب آینده کشور درحوزه علوم جدیدی مثل نانو و بایو است هدف ما این است که نگاه دانش آموزان به حوزه های علم تغییرکند و تنها هدف را درس خواندن ندانند بلکه ازهمین الان به فکر کارآفرینی باشند.
وی یادآور شد: اکنون برای استعداد یابی درسطح کشور طرح شهاب با کمک بنیاد ملی نخبگان و آموزش و پرورش درمقطع دانش آموزی درحال انجام است، همچنین معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری درحوزه پژوهش سراها نیز سرمایه گذاری خوبی انجام داده است.

**دریا یک فرصت ملی برای کشورها است
امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این جشنواره گفت: دریا برای یک کشور یک فرصت ملی است وفواید دریا برای یک کشور فواید کلان وراهبردی است.
وی بیان کرد تدبیر رهبر انقلاب این است با استفاده از منافع کلان وراهبردی دریا باید فرهنگ سازی شود و بهترین فرهنگ سازی در بین جوانان شکل می گیرد زیرا آینده سازان کشور هستند.
وی بیان کرد: آینده سازان کشور عزیزانی هستند که درمقاطع تحصیلی آموزشی مشغول به تحصیل هستند،اگر ما فرهنگ سازی کنیم قطعا جوانان کشور فرهنگ دریایی را یاد خواهند گرفت و از این فرهنگ برای توسعه کشور کار خواهندکرد.
سیاری افزود: ما به عنوان نیروی دریایی درعرصه دریا و مکانی ماموریت حفاظت از منابع و منافع دریایی کشور در شمال ،جنوب ودریای آزاد را داریم، این آمادگی درنیروی دریایی وجود دارد که بر ارتقای فرهنگ دریایی و فرهنگ سازی دربین جوانان کشور میزبان همه اقشار فرهنگی و آموزشی در نیروی دریایی کشور باشیم.
وی یادآورشد : گروه های مختلف می توانند ازدریا ،ناوشکن ها ، زیردریایی ها و گشت های دریایی و همچنین سواحل زیبای مکران بازدید داشته باشند.نخستین جشنواره دانش آموزی دریا امروز وفردا (۲۱ و۲۲ مهرماه)در باغ موزه دفاع مقدس برپا است .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi