پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:55:12 - پنجشنبه 5 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از یک حقوق دان بعید است برخلاف قانون اساسی سخن بگوید
یک کارشناس علوم سیاسی گفت: از یک حقوق دان بعید است برخلاف قانون اساسی سخن بگوید.

به گزارش “دانشجو آزاد” مجتبی ذوالنور در جمع دانشجویان کرمانی در رابطه با جایگاه شورای نگهبان گفت:تکلیف شورای نگهبان در قانون اساسی معلوم است، در بیانات امام و موضع گیری های امام جایگاهش مشخص است، همچنین مقام معظم رهبری مواضع مشخصی در این زمینه دارند.

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص شورای نگهبان اظهار داشت: در رابطه با شورای نگهبان ما خلا قانونی نداریم که روحانیِ حقوقدان حرفی بزند که کاملا متناقض با قانون اساسی ما است.

وی افزود: رئیس جمهور گفته است، آن کسی که حرف آخر را می زند و تعیین می کند که چه کسی کاندیدا بشود یا نشود هیات های اجرایی هستند نه شورای نگهبان که این خلاف صریح قانون اساسی است حرف ایشان نقض قانون اساسی است.

ذوالنور تصریح کرد: در قانون اساسی گفته شده اگر جایی ابهامی است مفسر آن شورای نگهبان است چرا کسی به عنوان یک حقوقدان به خودش اجازه دهد که مقابل قانون اساسی صحبت کرده و حزبی عمل کند.

این کارشناس علوم سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نقش کنترلی دارد یعنی شورای نگهبان هیچ کسی را رد صلاحیت نمی کند بلکه وظیفه آن احراز صلاحیت است یعنی وقتی کسی کاندیدا شد صلاحیت لازم را دارد یا نه.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi