پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:09:58 - شنبه 30 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اردوهای راهیان نور، اردوهایی غیر مختلط ولی سرشار از شور و نشاط
در روزهایی که صحبت هایی فراوانی از اردوهای مختلط دانشجویی بر سر زبان هاست، بد نیست یادی کنیم از اردوهای راهیان نور، اردوهایی سرشار از شور و نشاط.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از کرد تودی:اردوهای راهیان نور، تنهای اردوهایی است که در قالب های مختلف خانوادگی، محلات، دانش آموزی و دانشجویی غیر مختلط برگزار می شود. ادارات و ارگان های مختلف در قالب کاروان و همراه خانواده در این اردوهای معنوی شرکت می کنند و از مناطق جنگی بازدید به عمل می آورند. اردوهایی که پدر می تواند همراه زن و فرزند خود در آن شرکت کند.

در فصولی از سال که زمان مناسبی برای اردوهای راهیان نور می باشد، دانش آموزان و دانشجویان در قالب کاروان های راهیان نور و به صورت غیر مختلط به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

اردوهای راهیان نور، که با هماهنگی مسئولین به صورت غیر مختلط برگزار می شود، مورد انتقاد برخی از جریانات خاص است که خواستار برپایی اردوهای مختلط دانشجویی هستند. در واقع بسیاری از افرادی که موافق برپایی اردوهای مختلط هستند به بهانه داشتن شور و نشاط، سرگرمی و …. از اردوهای مختلط حمایت می کنند.

ولی در این میان، اردوهای راهیان نور که به صورت غیر مختلط برگزار می شود، شور و نشاط خاص خود را دارند. اردوهایی که تا سال های سال، به صورت خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن دانش آموزان و دانشجویان به یادگار می ماند.

اردوهایی که سرشار است از حماسه رزمندگان و شهدایی که زن و فرزند را رها کردند و برای دفاع از کیان ایران اسلامی، دنیای پر زرق و برق را رها کردند.

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در این اردوهای معنوی با مسائلی آشنا می شوند که هیچ گاه قبلاً با آن ها شنا نبوده اند. دیدن مناطقی که وجب به وجبش بوی خون می دهد. خونی که زنده کننده فطرت خواب رفته انسان است.

شاید اگر ده ها فیلم و سریال با موضوع دفاع مقدس ساخته شود، نتواند به اندازه یک سفر چند روزه به مناطق عملیاتی سازنده باشد. لمس و درک مکانی که روزگاری محل عروج آسمانی شهدای جان بر کف بوده است، حال و هوای آدمی را دگر گون می کند.

شاید به همین خاطر است که این اردوها مورد مخالفت عده ای قرار می گیرد و به بهانه های مختلف، سعی در زیر سؤال بردن هویت این برنامه های معنوی دارند.

اردوهایی که علی رغم نداشتن ساز و سنتور و یا سالن های برای برگزاری کنسرت های غیر فرهنگی، سرشار است از شور و نشاط و شعور. شور و نشاطی که بوی شهادت می دهد.

تصور سفری چند روزه که بیشتر ساعات آن باید در داخل اتوبوس سپری شود و زمانی هم که می خواهی از منطقه ای بازدید کنی، باید قدم در بیابان های پر از خاک و شن بگذاری، شاید مقداری کسل کننده باشد، ولی بسیاری از افرادی که در این اردوها شرکت کرده اند، تأثیر این اردوها را بر روحیه خود مثال زدنی عنوان کرده اند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi