پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:12:24 - سه شنبه 7 مرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان؛
اردوهای جهادی سمبل نیات خالصانه جوانی/از حضور در سیل و کمک به سیل زدگان تا مبارزه با کویید ۱۹
علیرضا اسلامی گفت: در اوج بیماری کرونا که سیل زهکلوت و شهداد را با خود می برد قرارگاه ضمن حضور۱۳ روزه خود در منطقه و کمک به مردم سیل زده ، همکاری خود را با مجموعه امام رضایی ها آغاز کرد که ماحصل آن توزیع و پخش حدود ۲۰۰ بسته مواد غذایی در مناطق سیل زده شهداد و جحر درماه مبارک رمضان شد .

علیرضا اسلامی مسئول بسیج دانشجویی  دانشگاه پیام نور مرکز کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” ما عملکرد ۱۸ ماهه این واحد دانشجویی را بازگو کرد .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان گفت: در ابتدای سال ۹۸ در ایام نوروز یک اردوی جهادی ۱۰ روزه در منطقه تکاب شهداد و در روستاهای علی آباد حجت،  حسین آباد و مهدی آباد ویژه برادران و روستای ابراهیم آباد ویژه خواهران انجام گرفت که در این اردو کارهای عمرانی همچون، ساخت منابع ذخیره آب کشاورزان برای بازدهی بیشتر و نظم در قسمت کشاورزی انجام گردید.

وی افزود: در عرصه فرهنگی، مانند برگزاری مراسمات جشن، ایجاد شور و نشاط در میان روستائیان، برگزاری مراسمات مذهبی، پخش فیلم و درادامه تحلیل وروشنگری در خصوص فیلم های پخش شده صورت گرفت .

اسلامی ادامه داد: در عرصه آموزشی نیزکلاس هایی با حضور مربیان و مخصوص کودکان در رده سنی های مشخص شده برگزارشد، کلاس هایی نیز با عنوان مسائل ازدواج و زندگی مشترک مخصوص زنان و دختران جوان روستا نیز برگزار گردید.

اسلامی ابراز کرد: در عرصه ورزشی و سرگرمی ضمن برگزاری کلاس های فوتبال و ورزش های محلی در بین نوجوانان روستا نیز  لیگ مسابقات فوتبال در بین روستاهای محل اسکان گروه جهادی نیز برگزار شد .

وی به دیگر بعد برگزاری اردوی جهادی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئله ی توسعه اقتصادی از ابعاد مهم در یک مکان است لذا با هماهنگی این قرارگاه جهادی رئیس جهاد کشاورزی شهداد در بین روستائیان حضور یافت و به ارائه طرح ها و برنامه هایی برای توسعه روستا و بالا رفتن بازدهی محصولات پرداخته شد .

اسلامی به سیل اهواز در همان سال اشاره کرد و افزود: به محض اطلاع از ایجاد سیل ، تعدادی از اعضای گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه در مناطق سیل زده پل دختر و اهوازحضور یافته و به خدمت رسانی برای مردم این منطقه پرداختند.

مسئول بسیج دانشجوییدانشگاه پیام نور کرمان افزود: درابتدای ماه محرم وصفر برنامه معراج عشق به صورت تئاتر و نمایش به طور خلاصه وقایع آن دوران از روز عاشورا تا شهادت خانم حضرت رقیه(سلام الله علیها) به نمایش گذاشته شد که اثر بسیار قابل توجهی داشت.

وی به برگزاری خیریه محصولات دانشجویی اشاره کرد و افزود: با همکاری انجمن روانشناسی دانشگاه پیام نور در راستای کمک به محرومین و مستضعفین حاشیه شهر با دعوت از بیماران دچار بیماری ام اس در خیریه و در اختیار گذاشتن یک غرفه برای آنان در جهت عرضه و فروش محصولاتشان تا کمکی به اقتصاد آنان گردد.

اسلامی ادامه داد: روزهای دوشنبه در دانشگاه با اسم تجدید میثاق با شهدا کلاس های معرفتی  برگزار می شود که در ابتدا با غبارروبی مزار مطهر شهدا آغاز و سپس با سخنرانی مسائل معرفتی توسط حاج آقا پور محی آبادی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و قرائت زیارت عاشورا به اوج می رسید واین برنامه با اذان ظهر و برگزاری نماز جماعت به پایان می رسید.

وی مطرح کرد: دورهمی دانشجویی درباره مسائل ازدواج نیز از دیگر برنامه های این مرکز است که در روز های سه شنبه با حضور اساتید دعوت شده و حجه الاسلام پورمحی آبادی برگزار می شود.

فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در بعد مطالبه گری نیز عنوان کرد: این واحد در مباحث مطالبه گری و گفتمان سازی ازمسئولین شهر من جمله ؛ ریاست تعزیرات  دکتر میری وشهردارکرمان مهندس عالم زاده و نماینده ولی فقیه در کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی برای جلسه پرسش و پاسخ دعوت به عمل آورد که آقایان میری وعالم زاده به دانشگاه آمده و در جمع دانشجویان  حضور یافتند و امام جمعه کرمان نیز با جمعی از دانشجویان بسیجی  دانشگاه های کرمان در سالن جلسات یک جلسه برگزار کردند.

فرمانده جوان دانشگاه پیام نور ابراز کرد: علت حضور شهردار کرمان در جمع دانشجویان در خصوص پروژه هتل بام کرمان و تفاوت پخش امکانات در شهرتحت لقای بالای شهر و پایین شهربود که صحبت های خوبی شد، اما در خصوص هتل بام، جناب شهردار اعلام کرد؛ دوستانی که درباره هتل بام صحبت دارند یک جلسه جداگانه هماهنگ می کنیم که شما(دانشجویان) و مشاوران شهردار حضور داشته باشند که بعد از آن جلسه ما یک نامه به شهرداری ارسال کرده ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکردیم  لذا براورد ما این است که شاید به علت ابتلایجناب شهردار به بیماری کویید ۱۹ باشد لذا همچنان منتظر پاسخ نامه هستیم.

وی به دیگر برنامه اجرا شده در واحد دانشجویی پیام نور اشاره کرد  و گفت: یکی از جذاب ترین برنامه های ما چیدن برنامه ازدواج دو زوج جوان ازشهرستان شهداد بود که درمحیط دانشگاه با جمع دانشجویان برگزار شد که کلیه برنامه این مراسم توسط  واحد خواهران این مرکز انجام گرفت.

اسلامی به بیماری کویید ۱۹ نیز اشاره کرد و گفت:  موضوع کرونا که پیش آمد بین سه دانشگاه باهنر، آزاد و پیام نور یک قرارگاه تشکیل شد به نام “قرارگاه دانشجویی مبارزه باکرونا” و کارهایی از قبیل ضدعفونی و گند زدایی مناطق حاشیه شهر_توزیع مواد ضدعفونی و مایع شست و شوی دست و سطوح در حاشیه شهر و مناطق حاشیه نشین، انجام گرفت .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورعنوان کرد: مواد ضدعفونی به جوانان بسیجی و دهیاری های مناطق حاشیه نشین شهر توزیع شد تا در جهت گند زدایی معابراستفاده گردد ونباید فراموش کرد که جمعی از خواهران بسیجی دانشگاه پیام نور در کارگاه تولید ماسک  واقع در ناحیه دانشجویی و همچنین درکارگاه تولید ماسک و شیلد دانشگاه علوم پزشکی حضور یافتند و در اوج گوشه نشینی و قرنطینه مردم عادی این عزیزان گوشه ایی از مشکلات را بر دوش کشیده و راه جهاد را برای خود هموار ساختند.

وی به کمک های مومنانه به خانواده های اسیب دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: قرارگاه  با برگزاری یک خیریه توانست مبلغ قابل توجهی از فروش محصولات خود بدست اورد که ما حصل آن تعداد ۱۵۰ بسته  مواد غذایی بود که درست در شب سال تحویل در مناطق شیشه گر، سیدی و روستای فرح آباد توزیع گردید.

اسلامی ادامه داد: همکاری قرارگاه دانشجویی با ستاد اجرایی فرمان امام  نیز آغاز شد و با بسته بندی مواد غذایی و پخش بیش از ۲۰۰ بسته توسط گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه در بین نیازمندان شهر کرمان صورت گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور به سیل زهکلوت استان کرمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در اوج بیماری کرونا که سیل زهکلوت و شهداد را با خود می برد قرارگاه  ضمن حضور۱۳ روزه خود در منطقه و کمک به مردم سیل زده ، همکاری خود را  با مجموعه امام رضایی ها  آغاز کرد که ماحصل آن توزیع و پخش حدود ۲۰۰ بسته  مواد غذایی در مناطق سیل زده شهداد و جحر درماه مبارک رمضان شد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: پخش غذای گرم در مناطق حاشیه نشین شهربخصوص منطقه شیشه گرد که هم در دوران کرونا و هم در طول سال بر عهده قرارگاه دانشجویی است که هر دفعه تعداد ۳۰۰ نفرغذای گرم به طورمتوسط ۵ تا۷ بار توزیع صورت می گیرد .

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان در جهت مطالبه گری اهداف خود را مشخص نموده و به دنبال احقاق این مطالبات است لذا برنامه اصلی ما رفع شکاف طبقاتی در سطح شهر و رواج روحیه مطالبه گری در دانشجو و مسئولیت پذیری وی نسبت به منطقه خویش است که امیدواریم در این عرصه دانشجویان هر چه بیشتر به جمع ما سوق داده شوند.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi