پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:03:49 - سه شنبه 19 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادبیات دفاع مقدس زیربنا و اساس فرهنگ کشورخواهد بود/ جدایی بیش از ۳ میلیون کیلومتر از خاک وطن قبل از انقلاب و حفظ تمامیت ارضی بعد از انقلاب اسلامی
ادبیات دفاع مقدس زیربنا و اساس فرهنگ کشورخواهد بود.

به گزارش “دانشجو آزاد” امیر دکتر محمدحسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در افتتاحیه پنجمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در رابطه با ابعاد مختلف دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما کار بسیار بزرگ و بی سابقه ای بود که اگر در رابطه با آن  در نظر گرفتن سه مبحث حماسه، پایداری و معنویت ضروری است.

نامی افزود: ادبیات دفاع مقدس ادبیات پایداری است که خود سازنده،  زیربنا و اساس فرهنگ کشور بزرگ ما خواهد بود و راهنمای تمام مللی است که تحت هجوم صهیونیست ها قرار گرفت اند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ادامه داد: کسانی که زحمت می کشند ارزشهای دفاع مقدس را در قالب شعر و نوشته در می آورند هنوز ناگفته های بسیاری را باید به تحریر درآورند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس سراسر پیروزی و موفقیت بود و جایگاه رهبری  و ولایت فقیه در کامیابی ها بی نظیر بود؛ قبل از انقلاب اسلامی ایران هرگاه دشمنی به ممکلت حمله می کرد قسمتی از خاک میهنمان جدا می شد به طوریکه بیش از ۳ میلیون کیلومتر از سرزمین ما جدا شد و بدست دشمن افتاد.

محمدحسن نامی بیان داشت: این اولین باری بود که دشمنی با تمام توان با پشتیبانی از غرب و شرق حمله کرد و نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد.

امیر نامی با اشاره به جایگاه رهبری اظهار داشت: جایگاه رهبری در همین ۲۶، ۲۷ سال گذشته بسیار بارز بود زیرا دفاع ما همچنان ادامه دارد فقط یک تفاوت دارد آنهم این است که جنگ سخت افزاری نیست و خاکریز دشمن مشخص نیست، هجوم استکبار همیشه در کنار ما باقی است و امروز از طریق فضای مجازی دشمن در خانه های ماست.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ادامه داد:  اگر امروزه توانستیم یک نماد سازی ایدئولوژی انقلاب اسلامی را در سراسر خاورمیانه و دنیا داشته باشیم بدلیل فداکاری های جوانان این مرز و بوم است که نقش کرمانی ها بالاخص سردار سلیمانی مثال زدنی است.

نامی با بیان نحوه شروع جنگ تحمیلی گفت: در ساعت ۱۴:۳۰روز ۳۱ شهریور ۵۹سال  دشمن با تمام توان از همه مرزهای مشترک ما با عراق حمله خود را شروع کرد.

وی افزود: در شروع جنگ، صدام گفته بود، روز سوم در اهواز و روز هفتم در تهران خواهیم بود، او حتی متن سخنرانی خود در اهواز را ۱۶ روز قبل از  شروع حمله اماده کرده بود و برای شهرهای ایران، استاندار و فرماندار تعیین کرده و نام برخی از شهرها را تغییر داده بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور ادامه داد: رژیم بعث مطمئن بود با پشتیبانی تمام ابرقدرتهای دنیا ظرف مدت یک هفته کشور ما را اشغال خواهد کرد؛ اما آنها نیروی ایمان جوانان این مرز و بوم و رهبری با تدبیر امام راحل را در نظر گرفته بودند که این دلیل شکست آنها بود.

نامی با اشاره به برکات دفاع مقدس تصریح کرد: اگر امروزه در بسیاری از علوم مثل هسته ای، نانو و فضایی حرف برای گفتن داریم و خودکفا شدیم به برکت دفاع مقدس است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi