پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:39:39 - چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه حدنگاری و صدور اسناد رسمی مالکیت، ماهیت متقاضی‌محور دارد بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مزایای اسناد رسمی و معایب معاملات بوسیله قولنامه‌های عادی تاکید کرد.

به گزارش دانشجو آزاد:  به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز سیدمهدی هاشمی در دیدار با محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

سیدمهدی هاشمی اظهار داشت: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضامحور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکین اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول بوسیله اسناد مالکیت رسمی دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

عضو شورای قضایی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولین ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

هاشمی در خاتمه افزود: در همین راستا اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص یافته است و بویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تا کنون قراردادهای نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقیمانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi