پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:16:41 - پنجشنبه 1 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل انتقال خون استان اعلام کرد
اجرای پویش چتر سرخ زندگی در استان کرمان
مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه اندازی پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی از امروز تا پایان زمستان همزمان با سراسر ایران خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد: دکترایرج شکوهی اول دی ماه در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: با توجه به فصل سرما و نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری هایی همچون آنفلوآنزا و سرماخوردگی که منع اهدای خون را دارند، با کاهش ذخایر خون مواجه شدیم لذا پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی برای تمامی اقشار، اصناف، ادارات، دانشجویان، بانوان و جوانان جامعه جهت رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: خون و فرآورده‌های خونی تولیدشده برای مصدومین حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و … استفاده می‌شود.

شکوهی بیان کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال و برای اهداکنندگان مستمر ۷۰ سال است و آقایان سالی چهار بار و بانوان سالی سه بار می‌تواند اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه تصریح کرد: وقتی  یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقداری از خون خود را اهدا می‌کند، این خون پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامتی به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد و یا در اختیار بانک خون مراکز درمانی قرار گرفته تا به بیماران تزریق  شود.

وی عنوان کرد: اهدای خون فواید زیادی دارد، از جمله می توان به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش ذخایر مضر آهن و جریان خون بهتر اشاره کرد و مهم ترین فایده آن جان دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی هست.

شکوهی گفت: انتقال خون استان کرمان به تمام گروه‌های خونی علی الخصوص گروه‌های خونی منفی نیاز دارد و  از مردم نوعدوست استان درخواست داریم به پویش «چتر سرخ زندگی» بپیوندند و  در این فصل سرد بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi