پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:52:45 - دوشنبه 30 آبان 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حلقه اتحاد یوزهای ایرانی؛
اتحاد برای برد/ کی‌روش: می‌توانیم انگلیس را شکست دهیم
کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی امروز گفت: «این اتفاق فوق‌العاده‌ای است که در این رقابت‌ها هستیم و در کنار بهترین بازیکنان دنیا حضور داریم. امیدوارم از این رقابت‌ها که می‌توانم آن را «ایالات متحده فوتبال» نام ببرم، لذت ببریم. ‌می‌خواهیم در ذهن فوتبالدوستان جهان بمانیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و ما می‌توانیم این تیم را شکست دهیم. ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آنها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک ‌تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق‌العاده داریم و می‌توانیم از این استفاده کنیم.»

به گزارش دانشجو آزاد:  تیم ملی فوتبال ایران امروز در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ برابر انگلیس صف‌آرایی می‌کند. ایران که در رقابت‌های جام‌جهانی در گروه B با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است، ترکیبش را برای بازی امروز مشخص نکرده است.

کارلوس کی روش سرمربی ایران که برای سومین دوره متوالی روی نیمکت این تیم می‌نشیند در آخرین بازی دوستانه مقابل تونس سعی کرد تیمش را دور از چشم فوتبالی‌ها نگه دارد تا ترکیب نهایی خود را در اختیار حریفان مرحله گروهی قرار ندهد. ابهام در انتخاب مدافعان میانی و همچنین حضور سردار آزمون به سؤالات جدی این تیم برای بازی با انگلیس تبدیل شده است. مدعی قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که دنبال شروع قدرتمندانه در بازی اول خود مقابل ایران است در تلاش برای به دست آوردن ایده‌های تاکتیکی کی روش است.

مدافعان تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای تقابل با هری کین، فیل فودن، مارکوس راشفورد و بقیه ستارگان خط حمله انگلیس آماده می‌شوند که همچنان حضور مرتضی پورعلی گنجی یا شجاع خلیل زاده در کنار محمدحسین کنعانی زادگان در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.کی روش که حدود دو ماه پیش به نیمکت تیم ملی ایران بازگشت دنبال استفاده از مدافع بازی‌ساز در قلب دفاع این تیم است اما در دیدارهای دوستانه مقابل اروگوئه، سنگال و نیکاراگوئه نشان داد که هنوز تصمیم خود را در این زمینه نگرفته است.

روزبه چشمی گزینه دیگر تیم ملی ایران برای حضور در جمع مدافعان میانی است اما باید دید آیا کی روش همچون جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از او در اولین بازی استفاده خواهد کرد یا جایگاهی را که از آن به عنوان قلب و مغز استراتژی تیم ملی یاد می‌کند تصمیمی متفاوت می‌گیرد. مجید حسینی نیز دیگر گزینه ایستادن در دفاع تیم ملی ایران است. او که سابقه بازی در جام جهانی را نیز دارد حالا برای تصاحب دوباره این جایگاه باید منتظر دستور سرمربی تیم بماند.

سردار آزمون دیگر مسئله فعلی حریفان تیم ملی ایران است. او که در یک ماه گذشته به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در ترکیب بایر لورکوزن آلمان بازی کند زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی ایران قرار گرفت تا بتواند خود را برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده کند اما در بازی آخر مقابل تونس در ترکیب قرار نگرفت و تنها از تمرین جمعه گذشته در طراحی تاکتیکی کی روش حاضر شد تا گمانه‌زنی درباره حضورش مقابل انگلیس به وجود بیاید. کی روش که همیشه مچ خود را برای حریفان بسته نگه می‌دارد در مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ که روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند همین روند را ادامه می‌دهد تا شاید شگفتی را در تقابل با سه شیرها در نخستین بازی جام رقم بزند.

می توانیم انگلیس را شکست دهیم

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری  پیش از بازی امروز گفت: «این اتفاق فوق‌العاده‌ای است که در این رقابت‌ها هستیم و در کنار بهترین بازیکنان دنیا حضور داریم. امیدوارم از این رقابت‌ها که می‌توانم آن را «ایالات متحده فوتبال» نام ببرم، لذت ببریم. ‌می‌خواهیم در ذهن فوتبالدوستان جهان بمانیم. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و ما می‌توانیم این تیم را شکست دهیم. ما فقط تلاش می‌کنیم تا در سطح آنها بازی کنیم و هدفمان این است که در تک ‌تک دقایق بازی خوب باشیم. ما یک روحیه جنگنده فوق‌العاده داریم و می‌توانیم از این استفاده کنیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «برای من بازی با انگلیس بازی خیلی مهمی است اما برای بازیکنان خیلی مهمتر. این موردی است که از بچگی آرزوی آن را داشتند. ما امیدواریم که بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم. مهم است که در تمام طول بازی تمرکزمان را حفظ کنیم. ما وقتی در چنین بازی‌هایی حضور داریم، تلاش می‌کنیم که با تمام توان بازی کنیم. این دیدار برای من و بخصوص بازیکنان مثل یک رویایی است که در زندگی اتفاق می‌افتد.»

سرمربی تیم ملی در مورد تفاوت حضورش در ۲ دوره حضور در تیم ملی ایران افزود: ما کاری با نخبگان ایران انجام دادیم و با بازیکنانی شروع کردیم که ۱۸-۱۷ سال داشتند. با نسلی که بالغ تر بودند، آنها را تلفیق کردیم. نسلی که داشتیم شروع به رشد کرد. میراث تکنیکی که باقی می‌ماند، مهمتر است. وقتی من آمدم ایران یک بازیکن در اروپا داشت. الان ۱۸-۱۷ بازیکن در اروپا داریم. همه آ‌نها از آن نسل می‌آیند.»

حاج صفی: تیم ملی برای دیدار  با انگلیس صد در صد آماده است

حاج صفی هم در این نشست اظهار داشت: «تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم و روز به روز هماهنگ تر شدیم. نقاط ضعف‌مان را برطرف کردیم. خدا را شکر صدرصد برای بازی با انگلیس آماده هستیم. ما یک تیم هستیم و بهترین عملکرد خودمان را در زمین به نمایش می‌گذاریم و به شما قول می‌دهیم بهترین عملکردمان را می‌بینید.» کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد تیم انگلیس و شرایط روحی بازیکنان گفت: «همه می‌دانند این تیم یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و حریف را بخوبی آنالیز کرده‌ایم و امیدواریم بازی خوبی انجام بدهیم و در آخر امیدوارم با امتیاز از میدان خارج شویم و مردم را خوشحال کنیم. برای این دیدار سورپرایز خاصی نداریم.»

حلقه اتحاد شاگردان کی‌روش

​​​​​​​دیروز آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با انگلیس از ساعت ۱۵ در زمین الریان برگزار شد. برای پوشش این تمرین اشتباه راننده اتوبوس و مسئولان اجرایی باعث شد خبرنگاران و عکاسان ایرانی با تأخیر حدود ۱۰ دقیقه‌ای وارد زمین چمن شوند. مسئولان اجرایی تمرین طبق قوانین مسابقات اجازه فیلمبرداری از تمرین آخر تیم ملی قبل از برگزاری مسابقات را نمی‌دادند و در نهایت به دلیل تأخیر ایجاد شده در ورود خبرنگاران در شرایطی که قرار بود رأس ساعت ۱۵:۱۵ آنها را از زمین خارج کنند با ۵ دقیقه تأخیر این کار را انجام دادند. خبرنگاران رسانه‌های مختلف دنیا برای پوشش این تمرین در زمین الریان حضور داشتند.

در ابتدای تمرین کی روش لحظاتی با بازیکنان سخن گفت و بازیکنان تیم ملی پیش از شروع برنامه‌های تاکتیکی تمرین آقا وسط را انجام دادند. تنیس فوتبال بخش دوم تمرین تیم ملی بود و بازیکنان در دو گروه این تمرین را مرور کردند. آزمون مانند تمرین گذشته حضور فعالی در تمرین داشت اما به نظر نمی‌رسد او جایی در ترکیب اصلی داشته باشد. بلند شدن گرد و خاک از زمین‌های اطراف محل تمرین تیم ملی تمرین شاگردان کی‌روش را تا حدی تحت تأثیر قرار داده بود. پس از اجرای برنامه‌های کی روش بازیکنان تیم ملی گرد هم آمدند و یک حلقه اتحاد تشکیل دادند.

ترکیب احتمالی مقابل انگلیس

برخی از کارشناسان نیز معتقد هستند که ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل انگلیس به شرح بالا باشد و کی روش از روزبه چشمی به جای دفاع آخر در خط میانی استفاده می کند. بیرانوند دروازه بان خواهد بود و نوک حمله تیم را مهدی طارمی شکل خواهد داد که جهانبخش و امیری از کناره ها به کار حمله کمک می کنند.

انتهای پیام/ط

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi