پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:33:05 - سه شنبه 28 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اتحادیه اروپا برای مقابله با فعالیت های سایبری داعش نشست برگزار می کند
اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای مقابله با فعالیت های آنلاین گروه های تندرو از قبیل تروریست های داعش، نشستی را در ماه دسامبر (آذر -دی) با شرکت های اینترنتی و سازمان های مجری قانون برگزار می کند.

به گزارش”دانشجوآزاد“به نقل از ایرنا، این اقدام در حالی صورت می گیرد که تبدیل رسانه ها و شبکه های اجتماعی به ابزاری برای جذب نیرو به ویژه توسط داعش، نگرانی فزاینده ای را در میان اروپاییان ایجاد کرده است.
‘دیمیتریس آوراموپولوس’ کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، بر ضرورت مقابله قاطع و مبتنی بر یک طرح مشترک با سوء استفاده از اینترنت و نقش رو به رشد آن در گسترش به اصطلاح بنیادگرایی، تاکید کرد.
وی در یک گردهمایی در بروکسل، هدف اصلی از راه اندازی نشست یاد شده را مقابله با تبلیغاتی عنوان کرد که باعث می شود تروریست ها از اروپا برای آموزش، مبارزه و ارتکاب خشونت راهی مناطق جنگی شوند.
کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا زمان برگزاری نشست را دوم دسامبر با حضور اغلب شرکت ها و نقش آفرینان بزرگ اینترنتی و گروه های جامعه مدنی اعلام کرد.
گرچه این مقام اروپایی از معرفی شرکت کنندگان در نشست خودداری کرد، اما وزیران کشور اتحادیه اروپا اکتبر سال گذشته در لوکزامبورگ نشستی را در همین ارتباط با نمایندگان گوگل، فیس بوک، توییتر و مایکروسافت برگزار کردند.
به گفته ‘ژیله دو کرشو’ هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا، بیش از پنج هزار اروپایی برای پیوستن به گروه های تروریست فعال در سوریه و عراق راهی منطقه شده اند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi