پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:20:09 - یکشنبه 26 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابلاغ سند نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور
رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد: سند « نقش جهاد دانشگاهی» در اجرای نقشه جامع علمی کشور به مرحله ابلاغ رسیده و درحال پیگیری روند اجرای آن هستیم.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا طیبی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی معتقد است که هر کار پژوهشی انجام می دهد باید به فناوری و در نهایت به یک محصول کاربردی تبدیل شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: همه واحدهای جهاد دانشگاهی باید در سراسر کشور بر اساس نیازهای ملی و مزیت های بومی استان ها دارای فعالیت های شاخص باشند.
وی ادامه داد: این برنامه ریزی ها در غالب تهیه برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی انجام شده و این فعالیت ها تنها به چند واحد خوب جهاد دانشگاهی محدود نمی شود.
طیبی به فعالیت های انجام شده در برخی واحدهای جهاد دانشگاهی از جمله واحد اردبیل و سمنان اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنایع و معادن در زمینه اصلاح نژاد فندق و مقاوم بودن آن در مقابل سرمازدگی و همچنین روش های کاشت این محصول و صنایع جانبی آن مذاکراتی داشته، همچنین در خصوص اصلاح نژاد گوسفند سنگسری جهاد دانشگاهی واحد سمنان با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور هماهنگی های لازم را انجام داده است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال تأمین منابع لازم برای اجرای این برنامه ها است، گفت: بودجه مورد نیاز این برنامه ها نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است که مقرر شده بخشی از آن از بودجه عمومی جهاد دانشگاهی تأمین شود.
رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: به دلیل کم بودن سقف بودجه جهاد دانشگاهی، با معاونت راهبردی ریاست جمهوری و دیگر سازمان هایی که منابع در اختیارشان است، در حال رایزنی جهت تأمین منابع لازم هستیم.
وی با بیان اینکه سند « نقش جهاد دانشگاهی» در اجرای نقشه جامع علمی کشور به مرحله ابلاغ رسیده است، در تشریح نقش جهاد دانشگاهی در این زمینه گفت: در این سند، چند مأموریت خاص از جمله انتقال فناوری در پروژه های تکرار پذیر مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم و پروژه های نفتی که ده ها بار آن را خریداری می کنیم به جهاد دانشگاهی محول شده است.
طیبی یادآور شد: در واگذاری مأموریت های ملی به جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات کشور در زمینه چای، اصلاح نژاد بوته و در زمینه فناوری برگ سبز چای خشک شروع به فعالیت های جدیدی کردیم.
وی ضمن ارائه پیشنهادی به دولت در خصوص مجموع فناوری هایی که تا به حال تولید شده و فناوری هایی که می توان تولید کرد، گفت: اگر دولت کمک کند می توانیم در غالب تأسیس ۵ برند خودمان را برای تأمین نیاز کامل بازار ملی و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی آماده کنیم که به دنبال آن حجم زیادی از کارهای پژوهشی را به همراه خواهد داشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi