پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:19:05 - دوشنبه 7 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابعاد تازه تری از پرونده مفصل اقتصادی مهدی هاشمی و مافیای بزرگ نفتی
با رسانه ای شدن اعترافات منتشر نشده عباس یزدان پناه یزدی، مباشر، معاون و کیف پول مهدی هاشمی رفسنجانی که در سال ۷۴ با ترفندی از زندان فرار کرد و تا سال گذشته و پیش از ربوده شدنش فعالیتهای مهدی هاشمی در مافیای بزرگ رانت های نفتی را مدیریت می کرد.

به گزارش دانشجو آزاد ” به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ هوشنگ بوذری فرئی که در ویدئو اعترافات یزدانپناه اسم وی امده در گفت و گو با سایت ضد انقلاب خودنویس گفت:«برخلاف آن چیزی که شایع است، آقای مهدی هاشمی و عباس یزدانپناه یزدی، مدتی به دلایل امنیتی به استرالیا فرستاده شده بودند که البته می‌گفتند برای ادامه تحصیل بوده است. اطلاعات من می‌گوید که مهدی بیشتر از هفت ماه در استرالیا نبوده است و محمد حسن قدیری ابیانه از طرف آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان سفیر به استرالیا گسیل شد، و مدتی هم نقش مراقب و میزبان این دو را بر عهده داشت.»

قدیری ابیانه در واکنش به این ادعا گفته است: آقای یزدان پناه نیز در استرالیا به سر می برد و جزء دوستان مهدی هاشمی محسوب می شد، من هم سفیر بودم و طبیعتا با مهدی هاشمی ارتباط نزدیکی در استرالیا داشتم و در استرالیا هیچ مشکلی در رابطه با او و نیز یزدان پناه مشاهده نکردم.

وی با رد این ادعای بوذری مبنی بر اینکه آقای هاشمی رفسنجانی وی را برای مراقبت از مهدی هاشمی به عنوان سفیر استرالیا انتخاب کرده بود، گفت: بعد از اینکه حکم سفارت برای من زده شد، طبق روال دستگاه دیپلماسی که در مورد همه سفرا اجرا می شود، با آقای هاشمی رفسنجانی(رئیس جمهور وقت) ملاقات داشتم و این ملاقات نیز طبق قانون بود و آنجا فهمیدم که مهدی هاشمی در استرالیا به سر می برد.

عباس یزدان‌پناه یزدی یک ایرانی تبعه انگلیس است که با انتشار خبر ربوده شدن، زخمی‌شدن و بعد کشته‌شدنش بار دیگر افکار عمومی را  متوجه فضای مخوف باندهای بزرگ مفاسد و تبهکاران کلان اقتصادی نمود. پیش از این رسانه های جهان او را  جعبه سیاه مافیای اقتصادی در ایران توصیف می کردند. و هنوز هم معتقدند که او  حلقه مفقوده بسیاری از پرونده های پیچیده رشوه خواری و فساد بخصوص در حوزه نفتی است است. با این اوصاف، در سال ۹۲ و آنهم در ایام رسیدگی به پرونده کرسنت در لاهه و درست هنگامی که قرار بود با شهادت در دادگاه گره کور این پرونده عیله ایران را باز کند، خبر ناپدید شدنش همه را شوکه کرد.

حالا و پس از رسانه ای شدن موضوع یزدان پناه حتی خانواده هاشمی رفسنجانی و رسانه های اصلاح طلب حامی فسادهای مالی وی سکوت اختیار کرده اند!

پیش از این فشارهای خاندانی و جریانی و رسانه ای برای عدم اعلام حکم و یا تخفیف حکم کلان مهدی هاشمی رفسنجانی باعث شده است تا آیت االه آملی لاریجانی با تاکید بر این که «صبر قوه قضاییه حدی دارد» اعلام کرد: ایستادگی قوه قضاییه در برابر فشارها و رانت‌های سیاسی دلیل اصلی هجمه‌ علیه دستگاه قضایی است؛ البته اینجانب صلاح نمی بینم که در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم که چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست اما به هر حال صبر قوه قضاییه هم حدی دارد و اگر این حرفها و هجمه‌ها ادامه یابد چه بسا به مردم شریف ایران خواهیم گفت هجمه‌ها از کجا آب می‌خورد و چه نسبتهای صد درصد کذب و به چه دلیلی علیه قوه قضاییه گفته می‌شود و از چه رانت‌های سیاسی استفاده می‌کنند تا جلوی رسیدگی‌های قوه قضاییه را بگیرند.

سال گذشته و پس از بیست جلسه دادگاه برای محاکمه مهدی هاشمی نهایتا در اواخر اسفند ماه حکم وی اعلام شد. وکیل مهدی هاشمی مدعی شد مادر مهدی از او او درخواست کرده که برای دادگاه تجدید نظر اعتراض کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi