پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:16:44 - یکشنبه 11 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ابداع دستگاه ضد ویروس با پرتو فرابنفش
جابر سعید از طراحی دستگاه پرتابل ضدعفونی کننده یو وی برای ضدعفونی کردن انواع تجهیزات شخصی، دندانپزشکی، پزشکی، آرایشگاهی و… خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ ضد عفونی کردن محیط به وسیله نور فرابنفش روش نوینی نیست بلکه این روش اولین بار در سال ۱۸۷۹ میلادی اختراع شد که در ابتدا از این نور برای تمیز کردن محیط های عفونی استفاده می شد؛ اما با گسترش علم پرتوی فرا بنفش به عنوان یکی از راه های موثر استریل کردن محیط به حساب می آید.


امواج فرابنفش طول موج کوتاه تری نسبت به نور مرئی دارند بنابراین می توانند به داخل باکتری ها نفوذ کرده و آن ها را از بین ببرند.


جابر سعید مدیر شرکت نکتا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت جدید زندگی در جهان با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: همیشه در شرایط حساس مانند جنگ، فرآیند های طراحی و تولید به سرعت انجام می شود، در طی چهار ماه گذشته که ویروس کرونا جهان را فراگرفته است همه ی محققان برای نابودی این ویروس در تلاش هستند.


وی با بیان اینکه در بحران ها اتفاقات و تغییراتی رخ می دهد که به یک فرهنگ در جامعه تبدیل می شود تصریح کرد: ویروس ها و میکرو ارگانیسم ها قابل دیده شدن نیستند بنابراین همیشه خطر آفرین هستند و باید از ورود آن ها به بدن جلوگیری شود که فرایند ضدعفونی و رعایت بهداشت در مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.


سعید با اشاره به اینکه دستگاه یو وی نتکا در راستای ضدعفونی اجسام ساخته شده است ابراز کرد: محفظه یو وی نتکا به صورت رو میزی طراحی شده است و علاوه بر راندمان بالای ضد عفونی اجسام و وسایل، از امنیت بالا جهت محافظت از کاربر در برابر تابش اشعه برخوردار می باشد.


مدیر شرکت نتکا ادامه داد: این دستگاه شامل محفظه سه لایه و سیستم کنترل هوشمند با تایمر قابل تنظیم با پیش فرض پنج دقیقه می باشد که کنترل این سیستم به دو صورت زمانی و کنترل از راه دور انجام می شود در نتیجه برای ایمنی هرچه بیشتر این سیستم تا قبل از تخلیه افراد از محیط فعال نمی شود و به محض حضور افراد در زمان فعال سازی بلافاصله قطع می شود.


سعید با بیان اینکه این دستگاها قابلیت آن را دارد که برای انواع ویروس استفاده شود گفت: یک زمان پیش فرض در نظر گرفته شده است که می تواند باکتری را از بین ببرد بنابراین انواع مختلف میکروارگانیزم بررسی شده است و بر روی تمامی ویروس ها تاثیر مثبت داشته است و آن ها را از بین برده است.


وی با بیان اینکه این دستگاه مورد تایید بیمارستان فاطمه الزهرا (س) کرمان قرار گرفته است عنوان کرد: از لحاظ تئوری به این نتیجه رسیده ایم که این دستگاه قابلیت از بین بردن ویروس کرونا را دارد اما تنها مرجعی که می تواند آن را ثابت کند انستیتو پاستور تهران است که در حال حاضر این دستگاه در صف تایید می باشد.


مدیر شرکت نکتا در پایان تاکید کرد: این دستگاه برای ضدعفونی کردن انواع تجهیزات شخصی، دندانپزشکی، پزشکی، سالن های زیبایی، مهد ها و…. قابل استفاده می باشد.


انتهای پیام/ی

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi