پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:26:28 - یکشنبه 5 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقا چرا شما با رقص مخالفید؟!
چندی است مشکلات فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان به اصلی ترین دغدغه دانشجویان این دانشگاه تبدیل شده است؛ مشکلاتی که در سایه بی توجهی مسئولین هر روز بیشترخود را نشان می دهد.

به گزارش “دانشجوآزاد” چندی است مشکلات فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان به اصلی ترین دغدغه دانشجویان این دانشگاه تبدیل شده است؛ مشکلاتی که در سایه بی توجهی مسئولین هرروز بیشترخودرا نشان می دهد.

هفته گذشته در شب میلاد مولی علی (ع) جشنی تحت عنوان “جشن همای رحمت” توسط کانون یاریگران امورفرهنگی دانشگاه برگزار شد که با حرمت شکنی و رقص و پایکوبی عده ای از دانشجویان همراه بود که واکنش تعدادی از دانشجویان و یکی از مسئولین فرهنگی شرکت کننده در جشن را در پی داشت.

بعد از آنکه آش جشن به اصطلاح همای رحمت آن قدر شور شد که داد مسئولین فرهنگی حاضر در جشن هم در آمد همه منتظر بودند در شروع هفته کاری جدید اقدامات لازم در برخورد با خاطیان صورت گیرد.

در پی آن بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان با صدور بیانیه ای این حرمت شکنی را محکوم کرد اما باز هم صدایی ازجانب دستگاه فرهنگی دانشگاه به گوش نرسید و هیچ توبیخ و تنبیهی برای دانشجویان خاطی در نظر گرفته نشد اما در حرکتی عجیب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه به کمیته انظباطی احضار می شود! نکته جالب توجه این است که دلیل این احضار افترا و نشر اکاذیت عنوان شده است.

فارغ از اینکه برابر ماده ۹ دستور العمل اجرای آیین نامه تشکل های دانشگاهیان کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به تخلفات تشکل ها را  ندارد و رسیدگی در این موضوعات بر عهده هیئت نظارت بر تشکل ها می باشد(بیانیه توسط بسیج دانشجویی منتشر شده است و متوجه شخصیت حقوقی بسیج دانشجویی می باشد نه شخصیت حقیقی  مسئول آن )به نظر می رسد که قرار است هم چنان این حکایت ادامه داشته باشد.

این اقدام مسئولین دانشگاه انبوهی از سوالات را در ذهن ایجاد میکند! اول اینکه شما به جای خاطیان؛ معترضین به رفتارهای ساختارشکنانه را توبیخ می کنید؟! دوم اینکه چرا بر اجرای برنامه های دانشگاه نظارتی صورت نمی گیرد؟! سوم اینکه تعریف شما از کذب و نشر اکاذیت چیست؟ فیلمهای مستند مراسم جشن در دسترس همگان قرار گرفته آیا هنوز به گوشی موبایل شما نرسیده است؟! آیا…

با این برخوردها به یاد بلخ و آهنگر و شوشتر و مسگر می افتیم که گناه مسئول بسیج چه بود که به کمیته انظباطی احضار شده؟! یا شاید هم مسئولین دانشگاه باهنر می گویند آقا چرا شما با رقص مخالفید؟!

به نظر می رسد این رفتارهای جانبدارانه از سوی مسئولین دانشگاه برخی جریانهای خاص در دانشگاه را پرروتر کرده اند به طوریکه روز گذشته به دفتر  پایگاه شهدای گمنام بسیج دانشجویی حمله شده است. شنیده ها حاکی از آنست که پس از ورود عده ای ناشناس به زیرزمین خوابگاه ۷ برادران درب پایگاه شهدای گمنام بسیج دانشجویی شکسته شد.همچنین عده ای با ایجاد سر و صدا در مقابل حوزه(دفتر مرکزی) بسیج دانشجویی دانشگاه  قصد ایجاد التهاب داشتند که با حضور به موقع مأمورین نگهبانی دانشگاه این غائله پایان یافت و موضوع در دست بررسی است.

امید است این بار مسئولین فرهنگی دانشگاه برخوردی در خور شان فرهنگ دانشگاه باهنر انجام دهند.

هاله اسدی

  1. بینام   اردیبهشت ۵, ۱۳۹۵  

    خوب بذار برقصن!!

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi