پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:15:15 - دوشنبه 22 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرمان:
کارگران زغال سنگ خواستار شفافیت سازی رئیس ها هستند
مهدوی گفت: کارگران معدن زغال سنگ خواستار شفاف سازی شرکت در خصوص پیوستن به بخش خصوصی و یا ماندن در بخش دولتی هستند همچنین به گفته کارگران در سال ۸۹ به شرکت زغالسنگ کرمان ماهیت دولتی داده اند، اما در سال ۹۲ و بعد از آن در همین چند وقت اخیر این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، رئیس های شرکت گفته اند با این واگذاری کارخانه وارد عرصه بورس می شود و شاهد سود آوری بیشتری خواهد شد.

سیدسجاد مهدوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” در خصوص اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ گفت: اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ کرمان و چادر زدن آن‌ها در مقابل درب ورودی شرکت و اعتصاب شبانه روزی در مقابل آن سبب شد تا با یک تیم دانشجویی در میان آنان برویم و مطالباتشان را بررسی کنیم.

مهدوی با بیان اینکه مطالبات کارگران در چهار بخش است مطرح کرد: کارگران خواستار شفاف سازی شرکت در خصوص پیوستن به بخش خصوصی و یا ماندن در بخش دولتی هستند همچنین به گفته کارگران در سال ۸۹ به شرکت زغالسنگ کرمان ماهیت دولتی داده اند، اما در سال ۹۲ و بعد از آن در همین چند وقت اخیر این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرده اند، رئیس های شرکت گفته اند با این واگذاری کارخانه وارد عرصه بورس می شود و شاهد سود آوری بیشتری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دومین درخواست کارگران امضای قرارداد است خاطرنشان کرد: به گفته کارگران بعد از گذشت سال‌ها همکاری با شرکت زغالسنگ کرمان، همچنان شرکت با کارگران قرارداد سالیانه را امضا می‌کند و کارگران امنیت شغلی ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرمان در خصوص شفاف سازی مزایده و مناقصات معدن زغال سنگ گفت: کارگران خواستار روشن سازی میزان کسب درآمد شرکت از این اقدام هستند.

مهدوی ابراز کرد: براساس ایده‌ای به نام طرح طبقه بندی که باید چندین سال پیش اجرا می‌شد، در طی این مناقصات باید حقوقی برای کارگران نیز در نظر گرفته می‌شد که تا به امروز اجرایی نشده است.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: بعد از اعتراضات صورت گرفته، شرکت زغالسنگ کرمان در نظر دارد به حقوق هر کارگر از مبلغ ۱۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان را اضافه کند؛ این در صورتی است که مبلغ افزایش حقوق کارگران در این طرح در دیگر معدن ها حدود ده برابر این مبلغ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه نهایی کارگران نداشتن بیمه بعد از گذشت چند سال کار کردن است چرا که این حق آنان است که بدانند بعد از تمام سال‌هایی که کار کرده اند چه زمانی بازنشست می شوند.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi