پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:27:56 - شنبه 6 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هیاهویِ بی اثر برای مقدس نمایی نجومی بگیران آبروی رفته دولت را به جوی بازنمی گرداند
قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:هیاهویِ بی اثر برای مقدس نمایی نجومی بگیران آبروی رفته دولت را به جوی بازنمی گرداند.

به گزارش “دانشجوآزاد” قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان در پی انفعال دولت در برخورد با نجومی بگیران بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومی خیانت کردی، کم یا زیاد، چنان بر تو سخت گیرم که بی بهره شده، و در هزینه ی عیال، درمانده و خوار و سرگردان شوی! ( نامه ۰۲ نهج البلاغه )

انتشار فیش های نجومی برخی مدیران دانه درشت دولتی آن هم در شرایطی که عموم مردم بخاطر بی کفایتی و ناکارامدی دولت در رسیدگی به امر اقتصاد و معیشت، شرایط سختی را می‌گذرانند فضاحتی بود که تشت رسوایی دولت را از بام به زمین انداخت، شوک شدیدی به جامعه وارد کرد و سبب جریحه دار شدن قلب مردم گشت و اعتماد عمومی را تحت الشعاع خود قرار داد.

های و هوهای بی اثر برای مقدس نمایی نجومی بگیران آبروی رفته دولت را به جوی برنمی گرداند

دریافتهای ناعادلانه و برداشتهای نامشروعی که گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی بود و اسباب هجوم به ارزشها را فراهم کرد. رفتارها و اقدامات شعاری دولت در ابتدا و های و هو های بی اثر در ادامه برای بی اهمیت جلوه دادن مسئله و حتی مقدس نمایی نجومی بگیران حرامخوار تحت عنوان ذخایر مملکت و تلاش بر سرپوش نهادن بر این رسوایی و سعی در تقلیل این خیانت بزرگ به خطای مدیریتی نه تنها نتوانسته آبروی رفته از دولت را به جوی برگرداند که خشم عمومی را از این توهین بزرگ برافروخته است.

بیش از ۲۰ روز از افشای این دزدی آشکار می‌گذرد ولی شاهد هیچ اقدام قابل توجهی از سمت دولت نبوده ایم جز چند برخورد شعاری و عزل و استعفای اولیه که آن هم بیش از آنکه بوی پشیمانی دهد رنگ سیاسی و جناحی به خود داشت غافل از اینکه خیانت و توهینی که به اعتماد مردم صورت گرفته است هرگز با برخورد های شعاری فراموش نخواهد شد.

بیش از ۲۰ روز از افشای فیش های کثیف، و درخواست عمومی برای مشخص شدن وضعیت برداشت‌های غیر منصفانه و ظالمانه از بیت المال می‌گذرد و تا کنون هیچ اقدام قابل توجهی از جانب دستگاه‌های مامور در برخورد با این مهم صورت نگرفته است.

پرداخت و دریافت‌های نجومی، ضربه مهلکی به حیثیت و آبروی نظام اسلامی وارد آورده است .ضربه ای که در سایه بی تفاوتی و عدم جدیت قوه قضاییه در رسیدگی به این فقره جرم، سبب خدشه دار شدن اعتماد عمومی گردیده و بد تر اینکه مسئله پیگیری حقوقهای نامشروع شامل مرور زمان شده هر چند انتظار می‌رفت با توجه به دستورات اکید مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، رسیدگی به این مسئله در کانون توجه دستگاههای مامور،  قوه قضاییه، مجلس و سازمانهای نظارتی قرار گیرد.

علی ای حال آنچه مسلم است این است که ؛ باید دریافتهای نامشروع بازگردانده شود و افرادی که مرتکب بی قانونی شده اند مجازات و افرادی هم که از قانون سو استفاده کرده اند برکنار گردند. آنها لیاقت حضور درمراکز و مسوولیتها را ندارند.

ما دانشجویان انقلابی این تاخیر در رسیدگی را بیش از این بر نمی‌تابیم و اعلام میکنیم؛

-۱ دستگاه قضا موظف است با توجه به تعهد و تخصص خود وارد عمل شود و با برخورد قاطع با پدیده ویژه خواری، مجازات مسببان و عاملان این پرداختهای حرام و با برگرداندن بیت المال به صاحبان اصلی آن ، سعی در جلب اعتماد عمومی کنند. ماجرای فیش های نجومی آزمون بزرگیست برای دستگاه قضا. قوه ای که مدتیست شاهد اقدامات خوب و موثر آن در برخورد با مفاسد هستیم.لذا عملکرد دقیق، صحیح و به موقع قوه قضاییه در این مقوله میتواند دستاورد بزرگی را برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد. نتیجه این دستاورد ، افزایش اعتماد عمومی به نظام و انقلاب خواهد بود. و البته این مهم زمانی حاصل خواهد شد که جامعه شاهد جدیت و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفین بدون در نظر گرفتن نام و موقعیت آنان باشد.

۲- مجلس قانون گذار رسیدگی به این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان وکیل مردمی که اموالشان توسط مشتی حرامخوار به غارت رفته، با اصلاح بعضی قوانین حقوق و دستمزدها که اجازه چنین برداشتهایی را می‌دهد و پر کردن خلا های قانونی و حذف بندها و تبصره هایی که راه گریز ایجاد می‌کند، دل این مردم مال‌باخته را التیام بخشد. و بدین شکل ثابت نماید که هدفش خدمت به مردم و حفاظت و حراست از سرمایه های کشورمی باشد. سرمایه هایی که متعلق به همه مردم است.

-۳ عدم انجام صحیح وظیفه توسط دستگاههای نظارتی، سبب هجوم به ارزشها شود. و این خود گناه نا بخشودنی است اما عدم جدیت در پیگیری توسط سازمان بازرسی کشور در حالی که عموم مردم انتظار رسیدگی و برخورد قاطع را دارند، گناه بزرگتری است که جبران فوری می‌طلبد.

-۴ باید دولت ، در رابطه با این پرداخت های نامتعارف به مردم غارت شده پاسخگو و با عاملان این اتفاق نامیمون برخوردی واقعی و به دور از شعار زدگی و حرکات نمایشی داشته باشد.

لازم به یاد آوریست که ماجرای تلخ فیش های نجومی به فراموشی سپرده نمیشود و در لابلای هیاهوی دولت و شخص رییس جمهور گم نخواهد شد. این هیاهو و سر و صداهای هدفمند دولت و اطرافیانش، هرگز پیگیری وضعیت فیش های حقوقی را از یاد نخواهد برد.

جنبش همیشه بیدار دانشجویی اجازه نمی دهد لیبرالهای مغرور شکم از مال مردم پر کنند

جنبش همیشه بیدار دانشجویی اجازه نمی‌دهد این لیبرالهای مغرور، شکم از مال مردم پر کنند ودو پهلوهایشان از این ویژه خواری باد کند.مردمی که بخاطر بی تدبیری و بی برنامگی دولت در امر اقتصاد، روزهای سختی را میگذرانند.

ما دانشجویان انقلابی تا روشن شدن وضعیت این پرداخت های نا متعارف و مجازات عاملان آن، و اعلام نتیجه به مردم، دست از پیگیری و رسیدگی برنمیداریم. اهمال کاری بیش از این از طرف قوا و دستگاهها ی مربوطه ، را تحمل نمیکنیم و اگر لازم شود اقدامی انقلابی می‌کنیم.

والسلام

قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi