پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:10:16 - چهارشنبه 18 فروردین 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
مدیران به سلامت انتخابات توجه ویژه ای داشته باشند/ برگزاری نشست های توجیهی جرایم انتخاباتی به صورت مجازی و حضوری
یدالله موحد گفت: سلامت انتخابات از موضوعات بسیار مهمی است که به منظور تحقق این مهم، مدیران باید در جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان حضور به موقع و اثرگذاری داشته باشند.

به گزارش دانشجوآزاد؛ یدالله موحد در سومین ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان گفت: عناوین و لیست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است که با گوشزد کردن رفتارها و جرایم انتخاباتی مرتبط با هر نهاد و بخش، از بروز بخش عمده ای از این تخلفات جلوگیری خواهد شد.

وی به همکاری دستگاه قضایی با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات، عنوان کرد: موضوعات مرتبط با استعلام صلاحیت کاندیداها و سایر اقدامات قانونی مرتبط با انتخابات در دادگستری کل استان و واحدهای تابعه با جدیت و سرعت مورد پیگیری قرار می گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به تدوین اطلس امنیتی انتخابات از سوی کمیته اطلاعات و امنیت ستاد انتخابات، عنوان کرد: این اطلس در اختیار دادستان ها و مسئولان امنیتی و انتظامی قرار می گیرد تا متناسب با شرایط مطرح شده در آن نسبت به اجرای برنامه ها و رصد فضای انتخاباتی اقدام کنند.

موحد بر تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل این کمیته زمینه رصد وضعیت مشارکت و موانع احتمالی موجود در رابطه با میزان مشارکت فراهم خواهد شد و برنامه ها و وظایف هر یک از بخش ها برای ایجاد زمینه افزایش مشارکت قشرهای مختلف اجتماعی در انتخابات نیز تبیین می شود.

وی بر توجیه گروه های مختلف از جمله مدیران و کارمندان ادارات، اصحاب رسانه و … درباره جرایم انتخاباتی نیز تاکید کرد و گفت: نارضایتی ها و تاثیر آن بر مشارکت مردم در انتخابات موضوع مهمی است که باید از سوی استانداری و فرمانداری ها مورد پیگیری قرار گیرد و مطالبه حاکمیتی و عمومی این است که مدیران تمام تلاش و امکانات خود را برای کاهش نارضایتی های عمومی به کار گیرند.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت هرگونه مواردی که بر میزان مشارکت مردم تاثیر می گذارد،از سوی مدیران رصد شده و مورد پیگیری و رفع قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهادهای حمایتی نیز باید هرگونه کمک معیشتی خود را به شکلی ارائه کنند که شائبه سیاسی نداشته باشد.

دبیر ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی کرمان نیز گفت: مصوبات جلسات قبل این ستاد از سوی نهادهای مربوطه در دست اجرا قرار دارد.

سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب شعب تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسراها و دادگاه ها تشکیل و قضات ویژه نیز تعیین شده اند، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق هر چه بهتر اهداف پیشگیرانه، عناوین و لیست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین و به مراجع مربوطه ارسال شده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi