پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:31:54 - دوشنبه 30 آبان 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان مطرح کرد؛
ضرورت تولید نهال خرمای کلوته در جنوب کرمان
آیین اختتامیه دومین جشنواره خرمای کلوته در شهر عنبرآباد که با حضور استاندار، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان و فعالان اقتصادی برگزار شد.

به گزارش دانشجو آزاد:   علی محبان امروز ۳۰ آبان ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره خرمای کلوته در شهر عنبرآباد که با حضور استاندار، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان و فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و ۲۵ غرفه به همراه ۱۲ شرکت معتبر در بخش تولیدات و صادرات جشنواره شرکت کردند که یک امتیاز قابل توجه محسوب می‌شود.

 وی از استقبال صنایع جنبی خرما و بانک‌هایی که در برگشت ارز حمایت داشتند در نمایشگاه جشنواره کلوته خبرداد و گفت: تعداد ۱۰۰ نفر در حاشیه این رویداد در بخش صادرات و بسته بندی آموزش دیدند که اگر هر فعال اقتصادی قرار باشد این آموزش‌ها را ببیند هزینه زیادی دارد در حالی که این مهم را در قالب یک بسته آموزشی ارائه دادیم.

محبان خروجی اولین جشنواره خرمای کلوته را تحول در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰ کارگاه بسته بندی خاص خرمای کلوته در شهرک‌های صنعتی احداث شده است که به نوعی تحول عظیمی در شهرک‌های صنعتی و صنایع جانبی ایجاد شده است.

وی خرمای کلوته را خاص کشور ایران و جنوب کرمان دانست و گفت: این افتخار را داریم که خرمای کلوته در ایران و جنوب کرمان تولید می‌شود و معرفی بیشتر این مهم در گرو اهتمام مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و معاونت حفظ نباتات را می‌طلبد.

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان تولید نهال خرمای کلوته را توسط کشت و صنعت یک ضرورت عنوان کرد و گفت: دیگر هیچ نهال و فسیلی در منطقه نداریم و کشت و صنعت جیرفت باید به موضوع تولید نهال وارد عمل شود.

وی از راه اندازی ستادی در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برای مدیریت همه رویداد‌های بخش کشاورزی خبر داد.

انتهای پیام/ط

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi