پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:19:08 - یکشنبه 13 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روز ملی کرمان در تقویم ثبت می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: پیشنهاد انتخاب ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز ملی کرمان در شورای فرهنگ عمومی کرمان تصویب شد که پیشنهاد آن به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و پیگیری برای ثبت آن در تقویم انجام می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد: محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۳ آذرماه در دویست‌و‌چهل‌وپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید براینکه جلسات قائل به حضور شخص است و ضرورت دارد اعضای شورا شخصاً در جلسات حضور یابند، گفت: به شکرانه وجود شهدا و بهره‌مندی معنوی از حضور ایشان، جلسات شورای فرهنگی به شهدا تقدیم می‌شود و این جلسه به شهید ناصر فولادی تقدیم شد.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح «کتاب ماه» ویژه کتابخوانی مدیران استان کرمان برگزار می‌شود، به طرح بچه‌های حاج قاسم اشاره کرد و گفت: افتتاحیه این طرح فرهنگی برگزار شده است و به صورت پایلوت در دو مدرسه اجرا و پس از بررسی‌های لازم در تمام مدارس استان اجرا خوهد شد.

روحی با اشاره به ضرورت انتخاب روزی به نام روز کرمان گفت: در این راستا ۳ پیشنهاد ارائه و با رأی‌گیری اعضای شورا، ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز ملی کرمان انتخاب شد که پیشنهاد آن به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و پیگیری برای ثبت آن در تقویم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تقویم روزی به نام روز مقاومت و پایداری برای دزفول ثبت شده است، افزود: نام «کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام» از لحاظ ادبی درست نیست در نتیجه پیشنهاد می‌شود روز کرمان با نام «کرمان روز جهانی مقاومت» ثبت شود، و شعار آن «کرمان جهانشهر مقاومت» خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به اهمیت ایجاد رصدخانه فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: رصد اخبار میزان تأثیرگذاری یک خبر را مشخص ‌کند و از آنجا که هر دستگاه اجرایی امکان تهیه چنین نرم‌افزاری را ندارد پیشنهاد می‌شود به صورت جداگانه ایجاد شود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت رصد رسانه‌ای، بر ضرورت روایت اول توسط رسانه‌های داخلی تأکید کرد و گفت: اگر روایت اول نباشیم و صرفاً در موضع دفاعی قرار بگیریم اقدامات بعدی تأثیر زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه در صورت روایت اول نبودن در انعکاس اخبار، دشمن از راویت‌ها و رویدادها سواستفاده می‌کند و تکذیبیه‌هایی که منتشر می‌شود دیده نمی‌شود، افزود: دشمن به دنبال التهاب آفرینی است لذا مسئولان باید حضور جریان‌ساز و مؤثری داشته باشند که در این ارتباط نقش روابط عمومی‌ها بسیار جدی است زیرا در رویدادهایی که روایت اول از سوی خود ما ارائه شد دشمن نتوانست سواستفاده کند.انتهای پیام

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi