پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:35:25 - یکشنبه 14 فروردین 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده گروه جهادی سفیران رهبر دانشگاه باهنر کرمان:
دانشجویانی که خدمت را بر تفریح و سختی را بر آسایش ترجیح می دهند/ به دنبال رفع ریشه ای و ساختاری مشکلات در هر منطقه هستیم
نظری گفت: اولین اردوی ما در روستای چاه بلوچ ، روستای سورگ آباد و روستای شمس گز از هفتم الی ۱۲ فروردین ماه در در سه عرصه فرهنگی، آموزشی و فرهنگی در حال برگزاری است.

نظری نماینده گروه جهادی سفیران رهبر در گفتگویی عنوان کرد: این گروه جهادی متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان است که ازسال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این گروه اهداف و کارکردش درراستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در باره گروه های جهادی است، زیراحضرت آقا اشاره می کنند که حضور شما گروه های جهادی در منطقه باید به گونه ای باشد که آن جوانان و اهالی آن منطقه خودشان به پای حل مشکلات محله خودشان گام بردارند یعنی ما بتوانیم سفیر خدمت و تلاش، جهاد و خدمت رسانی برای اهالی منطقه باشیم.

نظری افزود: ازاین جهت بسیج دانشگاهی شهید باهنر کرمان و گروه جهادی اش در منطقه های هدفی که مشخص می کند در سه زمینه فرهنگی، عمرانی و آموزشی کارمی کند و هدف اصلی آن هم پای کارآوردن  مردم آن مناطق برای حل مشکلات خودشان با توجه به  پناسیل ها و ظرفیت های موجود و یا بالقوه که باید به بالفعل تبدیل شوند، است.

وی ادامه داد: گروه جهادی سفیران رهبری در پروژه های عمرانی سعی می کند که پروژه های هدفمند مانند ساخت سرویس های بهداشتی، حمام، ساخت خانه اهالی و مساجد را انتخاب کند.

نظری ادامه داد: از سویی دیگر در بخش فرهنگی نیز به شناسایی افراد مستعد روستای مورد خدمت می پردازد ازطرف دیگر مسایل و مشکلات آن منطقه را دربررسی می کند تا آن نظام مسایل  در جهت رفع کامل محرومیت زدایی الویت بندی شده و سپس با ظرفیت های شناسایی شده داخل همان روستا مشکلات را به صورت ساختاری حل می کند.

 وی با بیان اینکه ما مدعی رفع تمام مشکلات روستای هدف نیستیم ، افزود: به دنبال این هستیم  که مردم را نسبت به مشکلاتشان درمنطقه هدف بیدارکنیم زیرا برخی مشکلات تنها به دست خود اهالی قابل حل هستند.

وی فعالیت این گروه جهادی را تشریح کرد و گفت: ازسال ۹۸ تا ۱۴۰۰ گروه جهادی سفیران در منطقه قلعه گنج روستای چهل منی و روستاهای اطرافش مثل تنبت بالا تنبت پایین ، گجک و شمس آباد خدمت رسانی کرده است و  این منطقه هدفش بود.

 نظری به مدت زمان فعالیت در منطقه قلعه گنج ازسال ۹۸ تا انتهای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ سه اردو در ماه های، فروردین، مهر و شهریور برگزار کرده و حتی بین این اردو ها هم رفت و آمد مستمر داشته ایم.

وی با بیان اینکه با آغاز سال جدید گروه جهادی سفیران رهبر منطقه خدمت خود را عوض کرده است، گفت: امسال علاوه بر منطقه چهل منی در منطقه رودبار جنوب روستای میلی خانی و روستای اطرافش که شامل روستای چاه بلوچ ، روستای سورگ اباد و روستای شمس گز می شود و اولین اردوی ما درهمین منطقه از هفتم الی ۱۲ فروردین ماه در حال برگزاری است.

 نظری ادامه داد: در این اردو ساخت دو مسجد ، دیوارکشی در دستور کار است که تا هر میزان قابل انجام باشد در این بازه زمانی و هرچقدرهم بماند اهالی منطقه انجام خواهند داد که البته امیدواریم به فضل خدا تکمیل شود.

وی تاکید کرد: در فعالیت فرهنگی هم با تک تک اهالی ارتباط می گیرد و  ارتباطش را با اهالی و مردم روستا هم حفظ می کند و برای آن ها نیز کارهای فرهنگی انجام می دهد مثلا گروه کودک و نوجوان اکران انیمشین دارد یا به مناسبت دوازدهم فروردین ماه سالروز تاسیس جمهوری اسلامی برای اهالی روستا جشن برگزار شد.

نماینده گروه جهادی سفیران رهبری ادامه داد: در بخش آموزشی هم آموزش جامعه هدف کودکان هستند  و البته به دنبال این هستیم که حتی مردم روستا را به علم آموزی  نیز ترغیب کنیم.

وی ادامه داد: برای دانش جویان و کسانی که تمایل به شرکت در آزمون کنکوردارند سعی داریم تا در آینده موارد آموزشی بیشتری را به آنان ارایه دهیم.
نظری با بیان اینکه این اردو هم برای خواهران و هم برای برادران برگزار می شود، گفت: بخش دیگر خدمت رسانی گروه جهادی متعلق به سطح شهر کرمان است به این صورت که نیازمندان را شناسایی کرده و  برای  آنها بسته های معیشتی شب یلدا و دیگر مناسبت ها تهیه و به دست آنها می رساند.

وی تاکید کرد: در همان اردوهای خارج ازشهر هم بسته های فرهنگی، بسته لوازم التحریر ، بسته معیشتی توزیع می شود و حتی گروه جهادی سفیران رهبر در ایام کرونا برای پرستاران و کادر درمان نیز خدماتی داشته و بسته فرهنگی، میوه و … تهیه و توزیع کرده است.

نظری در خصوص خدمات دهی این گروه در دوران سیل نیز اشاره کرد و گفت:  در سیل اخیراین گروه بانی خریداری چندین بخاری برقی برای آن مناطق بوده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi