پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:07:56 - چهارشنبه 2 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت از تولید از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت از تولید یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه به شمار می‌رود و دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی دارد با حمایت از تولیدکنندگان واقعی زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را فراهم کند.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در بازدید از یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان بر همت ویژه برای اجرای قوانین تاکید کرد و اظهار داشت: در اجرای قوانین و مصوبات با مشکلاتی مواجه هستیم و این در حالی است که در صورت اجرای صحیح قوانین، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که در سطح کشور کم نظیر هستند، تاکید کرد: باید ظرفیت‌های موجود استان شناسایی و تقویت شوند و در کنار این موارد، همت بگذاریم که قوانین موجود نیز اجرا شوند، باید توجه داشت که این ظرفیت‌ها به حدی است که نه تنها پاسخگوی نیازهای استان بلکه پاسخگوی نیازهای کشوری و ملی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بزرگی در صنایع استان وجود دارد، گفت: گلایه‌مندی شرکت‌ها از این است که محصولات تولیدی در استان در بین صنایع استانی و کشوری استفاده نمی‌شود و این در حالی است که بسیاری از تولیدات این واحدها منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه باید تمامی ظرفیت‌های اجرایی و قضایی پای کار بیاید تا ضمانت اجرایی برای تامین نیازهای استان از استان و در مرحله بعد در سطح کشور وجود داشته باشد، افزود: در معرفی محصولات تولیدی و ظرفیت‌های استان به نحو شایسته اقدام نشده است.

حمیدی، ادامه داد: در صورتی که محصولات و قطعات تولیدی در استان از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد، الزام به تامین از درون کشور و استفاده از ظرفیت ها درون کشور وجود دارد.وی با بیان اینکه اجرای تعهدات دو طرفه باید مورد توجه طرفین باشد، عنوان کرد: حمایت از تولید یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه به شمار می‌رود و تاکنون نیز تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه به انجام رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی کامل دارد که از تولیدکنندگان واقعی حمایت کرده و از این مسیر، زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را فراهم آورد.محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کم نظیری در این مجموعه وجود دارد، اظهار داشت: باید در ثبت سفارش شرکت‌های بزرگ استان بر استفاده از ظرفیت‌های استانی تاکید شود و این موضوع باید در شورای تامین استان نیز مصوب و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ اقتصادی در صورت حمایت از واحدهای دانش‌بنیان می‌توانند در آینده از مزایای آن بهره‌مند شوند، گفت: تلاش می‌شود که لیست پیوست محصولات تولیدی واحدهای استان تدوین و به صورت سالانه به روزرسانی شود تا بتوان برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع استان از شرکت‌های استانی فراهم شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi