پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:45:36 - شنبه 22 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هفته آرام دانشگاه‌ها چگونه گذشت؟/ دانشگاهیان در تدارک پیاده‌روی اربعین
دانشگاهیان در هفته گذشته با توجه به نزدیکی مراسم عزاداری اربعین سیدالشهدا(ع) در کربلای معلی خود را برای حضور در این مراسم آماده می‌کنند و دانشگاه‌ها در هفته گذشته وضعیت آرامی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در حالی که دانشجویان نیز آماده می‌شوند تا برای پیاده‌روی روز اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان عازم کربلای معلی شوند، دانشگاه‌ها در هفته گذشته هفته آرامی را سپری کردند.

* نیلی‌احمدآبادی نایب رئیس اول اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه شد

در چهلمین نشست هیأت اجرایی و دوازدهمین مجمع کنفرانس عمومی اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه، که ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۵ در کالج پزشکی دگو در کره جنوبی برگزار شد، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، به عنوان نایب رئیس اول اتحادیه (First Vice President of AUAP) انتخاب شد.

در این نشست، همچنین محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، نیز به عنوان حسابرس داخلی اول (First Internal Auditor) از سوی دانشگاه تهران در اتحادیه مذکور انتخاب شد.

* مسئول جدید نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی شریف معارفه شد

با حضور حجت‌الاسلام محمدیان و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه شریف مراسم معارفه حجت‌الاسلام رستمی مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه شریف و تودیع مسئول سابق این نهاد برگزار شد.

 مراسم معارفه حجت‌الاسلام  رستمی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف و تودیع حجت‌الاسلام محمدنژاد مسئول سابق این نهاد با حضور حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام صدیقی خطیب نماز جمعه تهران، فتوحی رئیس دانشگاه شریف و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در سالن جابربن‌حیان دانشگاه شریف برگزار شد.

* تصویب بازنگری برنامه‌های درسی با قدمت بیش از پنچ سال دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

هشتصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی به ریاست وزیر علوم تشکیل و علاوه بر تصویب بازنگری برنامه‌های درسی با قدمت بیش از پنچ سال، برنامه درسی و آموزشی دکترای خانواده و سلامت جنسی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

هشتصد و هفتاد و نهمین جلسه  شورای عالی برنامه ریزی آموزشی به ریاست وزیر علوم، تشکیل شد، مقرر شد به منظور به روز کردن برنامه های درسی تمامی مقاطع، تا مهرماه ۱۳۹۶ تمام برنامه های درسی دارای بیش از پنچ سال قدمت (مصوبات قبل از سال ۱۳۹۱) توسط دانشگاه‌ها و کمیته های تخصصی مربوطه مورد بازنگری قرار گیرند. همچنین برنامه درسی و آموزشی دکترای خانواده و سلامت جنسی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین شورای عالی برنامه ریزی آموزشی نحوه ارائه دروس اختیاری پیشنهادی دستگاههای اجرایی  کشور  در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی را به تصویب رساند.

* ماموریت ۳ وزارتخانه برای بررسی موضوع فروش پایان‌نامه‌ها

بابک نگاهداری معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فروش پایان نامه‌ها و مقالات در اماکن عمومی لطمات بسیاری به فعالیت‌های علمی کشور وارد می‌کند، گفت: گردانندگان فروش پایان نامه‌ها به دنبال یک هدف اقتصادی هستند ولی این هدف اقتصادی به شدت به اعتبار علمی کشور لطمه می‌زند و در مجامع بین‌المللی شاهد لطمات جبران ناپذیری هستیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام اعضا بر جمع‌آوری شبکه‌های فروش پایان‌نامه‌ها تاکید داشتند.

وی افزود: وزارت کشور مامور شد که با وزارت علوم و وزارت بهداشت نسبت به تحلیل این موضوعات و جمع آوری این شبکه اقدام کند.

معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح بسیار دقیقی نیز در معاونت آموزشی وزارت بهداشت شکل گرفته و وزارت علوم کارهایی را از قبل انجام داده که در حال تکمیل آن است، وزارت کشور هم ورود کرده تا در بازه چند ماهه بتوانیم با جلوگیری از فروش پایان‌نامه‌ها از لطمه  خوردن اعتبار فعالیت‌های علمی جلوگیری کنیم.

* محمود سعادت فومنی قائم‌مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان شد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، طی حکمی، محمود سعادت فومنی را به‌عنوان قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان منصوب کرد.

* منابع سوالات آزمون سراسری سال ۹۶ منتشر شد

سازمان سنجش آموزش کشور منابع سوالات آزمون سراسری سال ۹۶ را منتشر کرد.

دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۹۶ نوزدهم بهمن ماه امسال منتشر می‌شود.

آزمون سراسری سال ۹۶ نیز در روزهای پانزدهم و شانزدهم تیرماه سال ۹۶ است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi