پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:33:46 - دوشنبه 16 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم بازنگری در نحوه اجرای برنامه فرهنگی اردوی جهادی
تغییرات اجرایی در برنامه فرهنگی اردوی جهادی از برنامه‌هایی است که توجه به آن الزام است.

به گزارش “دانشجوآزاد “به نقل از باشگاه خبر نگاران؛آریا الستی، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: لزوم بازنگری در نحوه اجرای برنامه فرهنگی اردوی جهادی از تغییرات اجرایی این برنامه است تا سال پیش بنیاد اجرای اردوی جهادی را به عهده داشت در حالی که طبق سند راهبردی کشور در امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با رعایت اصول وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را بر عهده دارد.
وی در ادامه تأکید کرد: نزدیک ۴ هزار گروه جهادی در کشور حضور دارد که از این تعداد ۲۰۰ گروه به طور تخصصی فعالیت می‌کنند، این گروه‌ها در دانشگاه‌ها تشکیل شده‌اند و بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت تخصصی در اردوهای جهادی دارند.
الستی در خصوص راه‌اندازی پایگاه متمرکز خاطرنشان کرد: قرارگاه مجازی “اعزام نیروهای جهادی متخصص” به صورت رسمی و به منظور سامان‌دهی اردوها و همچنین گردآوری اطلاعات از حوزه‌های تخصصی متقاضیان شروع به کار می‌کند.
معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به هزینه‌های این اردوی جهادی تصریح کرد: اجرای این اردو توسط بنیاد هزینه‌های اضافی را در پی داشت که با روش جدید علاوه بر حمایت مالی بنیاد بخشی از هزینه‌ها هم توسط گروه‌های جهادی و از منابع دیگر مانند استانداری‌ها، دستگا‌ه‌های اجرایی تامین می‌شود.
وی عنوان کرد: این گونه اردوهای جهادی را می‌توان در طول سال به عنوان برنامه فرهنگی مستمر برگزار کرد و همه‌ی استان‌ها بر اساس مدل طراحی شده تقاضای خود را به بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌کنند.
الستی تاکید کرد: برای حضور در اردوی جهادی افراد لزوماً نباید نخبه یا مستعد برتر مورد تأکید بنیاد باشند و تمام دانشجویان کشور می‌توانند بدون محدودیتی در این اردو ثبت‌نام کنند.
معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در پایان اذعان داشت: در طول برگزاری اردو بر اجرای آن نظارت می‌شود و در پایان نیز از طریق پیامک به شرکت‌کنندگان نحوه برگزاری اردو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi