پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:38:22 - جمعه 13 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح براندازی ایران با قانون ارتقاء دموکراسی
یک کارشناس فضای مجازی در جمع دانشجویان کرمانی مطرح کرد: طرح براندازی ایران با قانون ارتقاء دموکراسی در آمریکا به تصویب رسیده است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ مرتضی کاراموزیان در جمع دانشجویان کرمانی در رابطه با وظایف شورای عالی فضای مجازی گفت: وظیفه شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری در عرصه فضای مجازی کشور است.

این کارشناس فضای مجازی افزود: آمریکایی ها برای سیاستگذاری در عرصه فضای مجازی نیروی فضای مجازی دارند که آنهم ازلحاظ حقوقی و نه فنی از شورای عالی فضای مجازی ایران ضعیف تر است؛ این شورا بدون لایحه دولت و بدون مصوبه مجلس می‌تواند سیاست گذاری در عرصه فضای مجازی را تصویب کند.

وی با اشاره به قانون ارتقا دموکراسی تصریح کرد: در زمان رایس و بوش پسر، قانونی به نام قانون ارتقا دموکراسی تصویب شد، این قانون می گوید: تمام ابزار مورد نیازِ مردم ایران برای دموکراسی بایستی در اختیارشان قرار گیرد؛ اینترنت ۳g، ۴g، دکل های مخابراتی و…، این در حالیست که داروهای بیماری‌های‌ خاص را تحریم کردند اما اینترنت را ارزانتر از هرجایی به ما می فروشند.

کاراموزیان ادامه گفت: در بازی clashرتبه اول دنیا را ایران دارد؛ بچه های ابتدایی در کشور ما به راحتی با استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی با یکدیگردرارتباط هستند و بدون هیچ سواد رسانه ای این ابزارها در مدارس ما تبلیغ می شوند.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر لزوم آموزش سوادرسانه ای تشریح کرد: رسانه ها ما را از خانواده دور می کنند و به افراد با مسافت دورتر نزدیک می‌کنند؛ تکنولوژی خوب است اما با سواد آن، ما با تکنولوژی مخالفتی نداریم ولی ما با محصول مشکل داریم که عمرشان هم می گذرد تا یکی دو سال آینده دیگر کسی سراغ تلگرام و … نمی رود، به نظر بنده بایستی از محصولِ درست و با سواد رسانه ای درست از تکنولوژی استفاده کرد.

وی دراراتباط با دستودل بازی آمریکا درزمینه رسانه گفت: در چهار سال اخیر هرچه که در زمینه ارتباطات می خواستیم به ما دادند، ۹۶ میلیون گوشی تلفن همراه که ما را به رتبه ۱۳ دنیا رساند؛ کشورهایی مثل انگلیس و ایتالیا بعد از ما هستند.

مرتضی کاراموزیان خاطرنشان کرد: واژه جنگ نرم از آنجا مطرح شد که در زمان رایس در مجلس آمریکا ۱۴ میلیارد دلار بودجه برای ارتقا دموکراسی تصویب شد این بودجه برای براندازی ایران است که از توپ و تانک و مسلسل بهره نمی گیرد بلکه با بذل و بخشش به ما زمینه نفوذ و براندازی را فراهم می کنند.

این کارشناس فضای مجازی در پایاناذعان کرد: با تمام این تفاسیر بایستی داده و ستاده خود را مشخص کنیم ما از تمام امکاناتی که در اختیارمان گذاشتند استفاده کردیم اما در رتبه بندی براساس شاخص های فرصت های دیجیتال هیچ اسمی از ایران نیست یعنی ما هیچ استفاده خوبی از تکنولوژی دیجیتال نداریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi