پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:12:55 - شنبه 5 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مورد رهبران زن فتنه ۸۸ چه می دانید؟
از آنجا که در طول تاریخ همواره شاهد استفاده ی ابزاری از زنان جهت بهره برداری افراد برای رسیدن به اهداف خود بوده است در فتنه ۸۸ نیز زنان هدفی شدند برای تیر دشمن.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از  زنان کویر ، موجی از کسانی که در خیابان ها حضور پیدا کردند و از حضورشان در سال ۸۸ سوء استفاده شد خانم ها بودند. در حالیکه در آن سال بسیاری از رسانه ها از زنان به عنوان پیشتاز اعتراض یاد کردند اما اکثریت معترضان کسانی بودند که نسبت به حجاب و ارزش های دینی بی تفاوت بودند.

از آنجا که در طول تاریخ همواره شاهد استفاده ی ابزاری از زنان جهت بهره برداری افراد برای رسیدن به اهداف خود بوده است  در فتنه ۸۸ نیز زنان هدفی شدند برای تیر دشمن تا از طریق سردمداران فتنه تحریک شوند.شاید بتوان گفت بهره برداری از فضای انتخاباتی از طریق جنبش های زنان به عنوان یکی از رهبران فتنه در جهت شعله ور ساختن رنگ فتنه بود.

در این زمان میرحسین موسوی با ارائه “برنامه ها و تعهدات خود به زنان” و مهدی کروبی در بیانیه ای با عنوان” درباره حقوق زنان”بخشی از خواسته های این جنبش را در برنامه دولت احتمالی خود قرار دادند تا از این طریق بتوانند نگاه زنان و جنبش های فمنیستی را  به سمت خود جلب کنند.

حیدرمصلحی وزیر اطلاعات در ۲۵ آذرماه رویدادهای پس از انتخابات را”جنگ نرم” و”فتنه” علیه جمهوری اسلامی نامید و فمنیستها را یکی از محورهای جنگ مورد ادعای خود توصیف کرد.

او گفت”این جریان برخلاف هدف محوری اسلام، هویت محور است به طوری که هر هویتی با هر مرام و مسلکی مانند منافقین، سلطنت طلب ها، تروریست های قومی، همجنس بازان، فمنیست ها، وهابی ها، ملی گراها و مارکسیست ها می تواند در این جریان حضور یابد.”

البته فتنه ی سبز ۸۸ دارای رهبران دیگری زن نیز بود.عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجان از جمله کسانی بود که پس از رای دادن خود و در حالی که هنوز آرایی شمرده نشده بود علنا بیان داشت که به موسوی رای داده است و معتقد است که میر حسین موسوی رای خواهد آورد و اگر چنین نشد بریزید به خیابان ها وی اولین فردی بود که به تحریک مردم برای ریختن به خیابان ها اقدام نمود.

 زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی شاخص ترین فردی بود که در همه ی مکان ها به همراه همسرش در جهت جلب رای زنان جامعه حضور داشت. شاید بتوان گفت حضور وی به عنوان یکی از شاه کلیدها برای جمع آوری رای و تحریک زنان جامعه بود.

وی فردای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در یک گفتگوی تلفنی با شبکه ی ماهواره ای بی بی سی فارسی در پاسخ به درخواست مجری این شبکه مبنی بر ارائه دلایل و اسناد تقلب مورد ادعای همسر خود گفت: “آذربایجان هیچ وقت فرزند خود را نمی گذارد که به شخص دیگری رای بدهد، در ضمن من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم، پس لرستان موسوی را نمی گذارد به احمدی نژاد رای بدهد.”

فائزه هاشمی دختر کوچک هاشمی رفسنجانی، شخص دیگری بود که به عنوان یک لیدر زن پای در راه فتنه ۸۸ گذاشته بود. وی با نطق انتخاباتی دوم خرداد در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی در خصوص دولت نهم صریحتا به رئیس جمهور کشور و مردمی که به وی رای داده اند، توهین کرد.

البته تامین لباس های سبز و تشویق زنان و دختران برای ادامه دادن رنگ سبز و پوشیدن لباس فتنه نیز از جمله دیگر اقداماتی بود که توسط این رهبران صورت گرفت تا در تاریخ ایران رنگ سبز به عنوان فتنه شناخته شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi