پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:55:52 - سه شنبه 21 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجناس قاچاق غیر قابل مصرف هستند/ مواد آرایشی و بهداشتی را از داروخانه‌ها تهیه کنید
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تمامی اجناسی که از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند غیر قابل مصرف هستند، چون در رابطه با چگونگی نگهداری، حمل و نقل آنان اطلاعاتی وجود ندارد و نمی‌توان اظهار نظری کرد.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمودرضا حیدری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز در نشست خبری هفته‌ی ایمنی غذا که با موضوع «ایمنی غذا و رسانه» برگزار شده بود؛ گفت: تمامی اجناسی که از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند غیر قابل مصرف هستند.
وی ادامه داد: در رابطه با چگونگی نگهداری، حمل و نقل و تولید اجناس قاچاق اطلاعاتی وجود ندارد و نمی‌توان اظهار نظری کرد.
حیدری با تاکید بر اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی را از داروخانه‌ها خریداری شود، تصریح کرد: داروخانه محل توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی است و اگر محصولی را از آنجا خریداری کنید ما می‌توانیم سلامت آن را تضمین کنیم، چون می‌دانیم و مطمئن هستیم که داروخانه این اجناس را از محل‌های مجازی که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند، تهیه می‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه داروخانه‌های سطح شهر سالانه چهار بار مورد بازرسی قرار می‌گیرند، ادامه داد: در این بازرسی‌ها با داروخانه‌هایی که به در دلیل کالای تقلبی و یا قاچاق وغیر مجاز داشته باشند، مطابق قانون برخورد می‌شود و در پرونده آنان درج خواهد شد.
وی در رابطه با وجود آبلیموهای تقلبی نیز گفت: این موضوع در کشور مطرح شده است، اما در استان کرمان واحد تولیدی آبلیمو نداریم.
حیدری به موضوع باقی ماندن سموم آفت کش در محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان غذا و دارو بر اساس اطلاعات دریافتی متوجه شد در برخی محصولات کشاورزی سموم آفت کش باقی می‌مانند، پس از تیر ماه سال گذشته اقدام به نمونه برداری از محصولات کشاورزی کرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: پس از نمونه بردای و آزمایش نتیجه زیر حد مجاز بودن باقی مانده سموم در همه محصولات به جز سیب زمینی بود که این نوع سیب زمینی از محصولات تولیدی استان کرمان نبوده است.
وی با اشاره به اینکه باید در جهتی حرکت کرد که تولید کنندگان مواد غذایی حمایت شوند، تصریح کرد: باید از تولید کنندگاه مواد غذایی حمایت کنیم تا تولید کننده اصول را رعایت کند و اگر اصول رعایت نشود، انجام کارهای پلیسی تاثیری نخواهد داشت.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi